Интервю с Любомир Атанасов – Управляващ партньор на Интернет Медиа Груп, CEO на Дигитална агенция SEOMAX
Защо е важно присъствието в дигиталния свят?
Здравей,
Благодаря за въпроса! Честно казано бих се учудил защо ме питате това, след като отговарям на интервю за онлайн издание. Ето един добър пример…… Един клиент мина случайно през нашата агенция и сподели, че изобщо не вярвал в дигиталния свят. Преди 10 години били монополисти на пазара, продавали добре. Много техни конкуренти, обаче си отворили онлайн магазини и техният пазарен дял започнал да спада. Вече били 20% от пазара. И този клиент не знае къде е грешката?!
Как онлайн рекламата помага на бизнеса?
Онлайн рекламата помага на бизнеса чрез своите канали с потребители. Те доставят реклами на хора по пол, възраст, интерес, локация и т.н. Ако визираме за България, кои са двата най-посещавани канала: всеки е във фейсбук и всеки задава въпросите си в Google. А Вашият бизнес може да е техният отговор или точно това, което хората търсят. Ето така помага онлайн рекламата на всеки един бизнес!
Какви възможности дават социалните мрежи?
Възможностите на социалните мрежи са големи, но най-основната полза от тях е да достигнеш до мястото, където огромен процент от хората стоят. Това е като да раздаваш флаери на безлюдна улица или на главната. Разликата е огромна. Друга възможност на социалните мрежи е директното място за комуникация с хората – да питаш и да получаваш отговори. Също и да поддържаш имидж и да ги информираш за новостите в своя бизнес.
Защо е важна SEO оптимизацията?
SEO oптимизацията на уеб сайта или онлайн магазина в последните 5 години вече е част от маркетинговата стратегия на всеки бизнес в Щатите. Те вече знаят много добре кои са ползите и какво е да бъдеш на първите позиции по думите, които продават бизнеса ти. И в България ще дойде този момент, силно вярвам в това. Според мен SEO оптимизацията е важен канал за бизнеса, която носи големи ползи, без да плащаш всеки ден на Google, т.е. сайтът ти се появява в органичното търсене на търсачките. Замислете се следното нещо: Като задавате въпрос, къде го задавате? В Google нали? А сега, кажете къде според Вас трябва да сте Вие?
Защо се ползват мрежите за търсене като рекламен канал?
Мисля, че в предния въпрос отговорих без да искам на този въпрос. Всеки бизнес, за да продава и да се отличава, трябва да има своето УТП (Уникално търговско предложение). Но, за да разберат хората защо твоят продукт или услуга е по-добра от другите, трябва да имаш на кой да го кажеш. Не е ли най-добре да го споделите на човек, който се интересува от това. Точно в мрежата на търсене е срещата на продавача и купувача. Затова този рекламен канал е сред най-ползваните.
За какви брандове е подходящ дигиталният маркетинг?
Мисля, че на практика за всеки бранд. Имаш ли продукт или услуга, то на теб ти трябва да достигнеш до повече хора. А, за да ги достигнеш, ти трябва силата на дигиталния маркетинг. Да речем, имате магазин и продавате нещо. За Вас знаят съседните магазини, хората от квартала донякъде и това е. А не искате ли да продадете и на някой, който не е от Вашия град? Не искате ли да продавате в друга държава? А не искате ли да чуят за Вас и Вашата услуга, колкото се може повече хора? Истината е, че вече в последните години живеем паралелен свят. Реалният свят, който е пред нас и дигиталният свят, който е на нашите екрани, телевизори, телефони и т.н. Вече живеем две реалности. Вашият бизнес е най-добре да бъде и на двете места.
Кой рекламен канал е най-успешен?
Ще кажа какъв е моят опит спрямо работата ни за нашите брандове и брандовете на нашите клиенти. Facebook каналът работи и Google каналът също. Честен ще бъда и ще кажа, че според мен и двата канала заедно работят най-добре в комбинация с ремаркетинг опциите им. Но не за всеки бизнес! Но отговор може да получите само, ако тествате. Пускате, пробвате и записвате резултата. Може за Вас да работи и SEO оптимизацията, и имейл маркетингът или друг канал. А може Вие да измислите нещо иновативно и да превърнете неработещ канал в ултраработещ. Моят съвет е да пробвате и да видите кое работи за Вас, за да ползвате него, като за начало и след това да разширите, когато вече имате финансовата възможност.
Рекламата не винаги връща парите Ви. Понякога тя си остава само реклама, но без нея не може!
Какво представлява програмата Ви за повишаване на онлайн продажбите?
Кръстихме я наистина така, с името SX Ефект, но реално зад нея стои нещо, което обяснявам на всеки наш клиент. Това са нашите умения и желания за развиване на Вашия бранд в комбинация на всички канали, които можем да ползваме за Вас. За мен всеки бизнес има нужда от професионалист, който да прави фейсбук рекламите, управлява социалните Ви мрежи, google рекламите, имейл кампаниите, игри, seo оптимизация, изработка на сайт или онлайн магазин, провеждане на сезонна кампания, landing продуктови страници, съчетани с перфектен графичен дизайн и концепция на стратегия. Ние правим точно това за нашите клиенти с услугата- SEOMAX Ефект. В SEOMAX ставаме нещо като изнесен дигитален маркетинг отдел, в който ние постоянно се обучаваме, тестваме и работим неуморно за нашите клиенти. А именно това е нашата мисия.
Вашият основен съвет за успешен маркетинг в социалните мрежи?
Бъдете там! По-често и по-качествено! Говорете с тях, разберете какво ги интересува. Накрайте ги да следват Вашия бранд поради причина. И тази причина ще ги връща отново и отново при Вас. Тази картина ще се запамети в техните глави, така те ще познаят Вашия бранд, но следвайте концепция, бъдете постоянни и ще получите желаните резултати.