Ако се питате как вървят продажбите на iPhone напоследък, то отговорът е, че iPhone 8 е най-продавания модел на Apple, следван от iPhone 8 Plus, а трети се класира десетият юбилеен модел iPhone X, според данните на компанията за анализ на пазара CIRP. Старите модели на Apple пък съставляват 40% от продажбите на компанията, което е повече, в сравнение с миналата година.
Всичко това означава, че iPhone X може и да не се справя блестящо, но определено не е и провал. Според доклада на CIRP, 16% от продадените през първите три месеца на тази година смартфони са именно от този модел, а през предходното тримесечие този процент е бил 20%, като е малко вероятно през следващото продажбите да паднат под 16%, тъй като именно това календарно тримесечие представлява основното търсене на iPhone след първоначалната еуфория и преди забавянето на продажбите.
iPhone 8 е с дял от 23% от продажбите на ябълковите смартфони през периода януари – март, а по-големият му събрат достига близо 21%. Докато това може би е силно надценена прогноза, то има някаква обосновка за факта, че миналогодишните модели съставляват 60% от продажбите през първото тримесечие. iPhone 7/7 Plus съставляват 20%, докато на по-старите 6s/6s Plus се падат 13%, а SE е с 8%. При налични 8 модела, най-новите от които струват 1000 долара, потребителите явно избират по-старите, по-евтини варианти, които имат подобни характеристики. Проблемът се крие в това, че 8/8 Plus носят незначителни подобрения, в сравнение със своите предшественици, което кара клиентите да изберат предишното поколение. iPhone X несъмнено носи много нови функции, но цената му от 999 долара задържа продажбите. Решението явно е в спряганите за тази есен три модела, базирани на него, но на по-ниска цена, което би трябвало да доведе до скок в продажбите в края на годината.