Ако имате малък бизнес, свързан с продажбите, най-вероятно знаете, че трябва да сте активни и онлайн, за да бъдете успешни. Създаването на електронен магазин, за щастие вече е напълно достъпно и е лесен начин да получите някакъв допълнителен доход.
Изграждането на онлайн магазин никога не е било по-лесно с платформи за електронна търговия като Shopify и WordPress приставки като WooCommerce . Но зад създаването му стоят и няколко стъпки, които трябва да предприемете. За да направите е – магазин не ви трябва някакви технологични умения, специфични знания или няколко компютъра. Всичко, от което се нуждаете, е интернет връзка и страхотна бизнес идея!
На първо място помислете за целта и размера на вашия онлайн магазин. Например, ако планирате да изградите малък онлайн магазин, тогава заложете на Wix . Настройва се супер лесно, инструментите за продажби са отлични, а дизайните изглеждат страхотно.
Той се отличава с фантастичен набор от функции, включително продажба в Instagram, лесен за операция и много други.
Ако планирате да създадете голям магазин за електронна търговия обаче, да продавате 10+ продукта и да имате по-висок оборот, е по-добре да се насочите към Shopify .
Хубаво е да заложите на платформа, която е не само лесна за използване, но предлага всичко необходимо. Ключов момент е да разберете коя платформа най-добре отговаря на типа магазин, който искате да изградите.
Изберете най-добрия план за вас
След като сте тествали няколко варианта и сте доволни от избора си, трябва да изберете план. Различните планове идват с различни характеристики. Както може да се очаква, колкото повече плащате, толкова повече получавате. Кой план е най-подходящ за вас, зависи от размера на вашия бизнес и вашите амбиции за растеж.
Колко продукта планирате да продадете?
Ако не планирате да продавате много продукти, може да е подходящ по-опростен план с по-ниски цени. Въпреки това, колкото повече продукти продавате, толкова повече един разширен план има финансов смисъл.
Тук трябва да мислите и за таксите за транзакции, за счетоводен софтуер, за начини на плащане.
Не забравяйте, че различните магазини имат различни нужди. Shopify може да е по-скъп, но той е създаден да ви помогне да изградите големи онлайн магазини. От друга страна, електронната търговия на Wix е по-подходяща за изграждане на по-малки онлайн магазини.
Можете ли да изградите онлайн магазин безплатно?
Да! Има различни платформи, който ви позволява да продавате онлайн, без да плащате нито лев. Но това не означава, че ще имате същите възможности, както и платените. Ако не искате или не може да отделите средства, се подгответе за много ограничения и компромиси.
Изберете тема за електронна търговия
С шаблона (темата) можете да направите вашия сайт да изглежда добре, без да сте експерт по дизайн! Започнете с избора на шаблон, който е разделен на различни категории. Всяка категория представлява различна индустрия. Например, ще имате шаблони за блогове, бизнес услуги и онлайн магазини.
За да изберете правилния шаблон, си задайте три въпроса:
Какви функции искате да има магазинът?
Какъв стил на началната страница искате?
Как искате клиентите да се движат из магазина ви?
Функциите са ключова част от начина на изграждане на онлайн магазин. Запитайте се какво е важно за вашия онлайн магазин: имате ли нужда от карти, галерии или страница за нас? А видеоклиповете на началната ви страница?
Някои шаблони се предлагат с повече функции от други. Помислете какви функции се нуждаят от вашия магазин, след което направете списък.
Когато търсите тема, филтрирайте по функции. Намаляването на опциите може да ви помогне да намерите темата, която най-добре отговаря на вашите нужди.
Какъв стил на началната страница искате?
Началната ви страница е първото нещо, което клиентите ви виждат. Това е като витрината на вашия магазин. Клиентите трябва да могат да разберат от един поглед точно какъв тип бизнес сте.
Началната ви страница може да бъде обикновено изображение, слайдшоу или видео. Решете кои да изберете според вашите бизнес цели.
Например магазините, продаващи луксозни продукти, трябва да заложат на стилни изображения. Магазините, които продават по-специфични продукти, може да искат по-опростен образ, придружен от повече текст.
Как искате вашите клиенти да навигират в магазина ви?
Повечето купувачи ще напуснат уебсайта след 10-20 секунди. От решаващо значение е те да намерят това, което търсят, без никакви излишни движения и кликания.
Една тромава навигация е като път с множество дупки и без улични знаци. Клиентите ще се разочароват, защото няма да могат да намерят това, което търсят.
Поставете страниците отляво – надясно, като започнете с най-важната страница. Не включвайте страници, които не са важни за вашия бизнес – включете ги като елементи от падащото меню.
Навигационна лента също трябва да бъде лесна за четене. Интернет потребителите сканират страница във „F“ форма, така че магазините, които имат отличително заглавие и странична лента вляво на страницата, работят най-добре.
Когато става въпрос за цвят, искате нещо, което да пасне на вашата индустрия.
След като изберете шаблон / тема, насочете се към администраторския инструмент на вашия магазин, за да започнете да персонализирате.
Шаблоните, предлагани от най-добрите платформи за електронна търговия, правят създаването на стилен онлайн магазин лесно … и забавно!