Facebook е поредният технологичен гигант, който навлиза на пазара на камери за заснемане на виртуална реалност (VR – virtual reality). Компанията представи концептуалния дизайн на своята VR система за заснемане Facebook Surround 360.
Тя използва 17 вградени камери, за да заснема в 360 градусов режим, както и уеб базиран софтуер за автоматично рендериране на съдържанието. Според компанията, дизайнът решава много от проблемите в предишни устройства от този тип.
Представители на Facebook дори анонсираха нейните планове да развиват новото устройство като проект с отворен код в платформата GitHub. Стъпка, която показва, че социалната мрежа не се интересува толкова от самия пазар на VR камери, колкото от възможността повече хора да заснемат такова съдържание и да го публикуват … познахте къде – във Facebook.
Както и да се развие новия проект за VR камера, той със сигурност ще обърка сметките на други технологични гиганти, които вече представиха подобни устройства, включително Nokia и Samsung.