Водеща европейска компания за слънчева енергия се е насочила към американския пазар и с помощта на българската дигитална и технологическа агенция DevriX е постигнала амбициозните си планове за разширение в два щата в САЩ. Компанията предлага цялостни услуги – от първоначалната консултация и оценка, до инсталацията на соларни решения и тяхната последваща поддръжка.
За да постигне своите цели за ускорено привличане на нови клиенти, нейното ръководство се обръща към българската DevriX. Известна като една от топ 20 WordPress агенции в света, тя има зад гърба си стотици успешни проекти, както в сферата на уеб разработката и развитието, така и на дигиталния маркетинг.
Тази експертиза на екипа на DevriX е от решаващо значение за успеха на проекта. В добавка, основателят на българската агенция Марио Пешев има богат опит от своите участия като инвеститор и бизнес съветник в стотици стартъп проекти. Той е и автор на излязлата наскоро книга “MBA Disrupted: Your Step-by-Step Guide to Bootstrapping $1M+ Digital Businesses”. В нея Марио споделя от първо лице дългогодишния си опит от развитието на бизнеси, включително аспекти като избор на бизнес модел, маркетинг, управление, продажби, както и използването на различни технологии в динамично променящия се съвременен свят.
Как започва проектът?
В основата му стои предизвикателството за генериране на потенциални клиенти в ограничен срок, при това – на конкурентен пазар като американския. Ръководството на компанията е трябвало да намери решение за бързо придобиване на висококачествени потенциални клиенти, за да постигне амбициозните си цели за растеж до края на годината.
В отговор на този предизвикателство, екипът на DevriX започва амбициозен проект за бързо разработване на силен поток (т.нар. фуния) от потенциални клиенти. В рамките на първите 30 дни, агенцията изгражда няколко итерации на страници с активен A/B тест за анализиране на ключовите компоненти и съобщения, дигитална визия на бранда, устойчиви съобщения, резониращи с потребителите. Това изцяло променя начина, по който изглежда началната страница на бизнес сайта, превръщайки я в мощен магнит за потенциални клиенти и залагайки основите за дългосрочен успех.
Основни стъпки на проекта
За да привлече правилната аудитория, DevriX дефинира детайлни профили на купувачите. За целта са анализирани данните от пазарни изследвания, текущата клиентска база, както и специализирани вътрешни инструменти в агенциятана базата на които са идентифицирани ключовите демографски характеристики, най-належащите проблеми на крайните клиенти, както и общите мотиви за покупка.
След определянето на идеалния клиентски профил, агенцията изследва конкурентите, прави оценка на аудиторията в публичните канали (социални медии, PR публикации, общности, интервюта) и съставя списък с потенциални проблеми и цели.
Привличане на клиенти
На база на дефинирането на целевите клиентски профили DevriX изгражда оптималната структура на лендинг страницата, използвана за привличането на купувачи. 6 паралелни страници са тествани в началото чрез итерации до откриване на най-успешната комбинация.
За да достигне до потенциалните клиенти на енергийната компания, екипът на българската фирма използва комбинация от рекламни канали, включително Google Ads, Facebook Ads и други социални медии. Чрез внимателен анализ на резултатите, агенцията успява да идентифицира най-ефективните канали и да оптимизира рекламните кампании за максимална възвръщаемост на инвестицията.
Резултатите
В рамките на 30 дни DevriX постига впечатляващи резултати, сред които значително увеличение на лийдовете, по-ниска цена за придобиване на клиент, повишена конверсия и като цяло – висока възвръщаемост на инвестицията.
В резултата на усилията на екипа на DevriX, броят на генерираните лийдове нараства с 300%, което дава възможност на компанията за соларна енергия да разшири клиентската си база и да засили пазарния си дял.
Оптимизацията на рекламните кампании от своя страна води до намаляване на разходите за придобиване на нов клиент. А това позволява на компанията да инвестира повече в други маркетингови активности и развитие на продукта.
Създадените с помощта на DevriX лендинг страници с подобрена структура и убедително съдържание увеличават процента на конверсиите, показвайки, че посланието на компанията резонира с целевата аудитория.
Проектът генерира значителна възвръщаемост на инвестициите, което потвърждава ефективността на стратегията и осигурява устойчив растеж на бизнеса.
В заключение
Партньорството с DevriX се превръща в ключов фактор за успешното навлизане на една водеща европейска компания за слънчева енергия на американския пазар. Проектът показва ефективността на използваната от българската агенция стратегия за привличане на нови клиенти и доказва, че една родна компания може да спомогне на фирмите да навлязат успешно на американския пазар, дори в много конкурентни области.