Много страни вече разработват начини за регулиране на използването на дроновете. Наскоро САЩ се върнаха на въпроса дали изобщо хората трябва да регистрират своите некомерсиални безпилотни летателни апарати във Федералното управление за гражданска авиация на САЩ (FAA). През миналия месец федералният съд на САЩ отмени изискването за регистрация за некомерсиалните пилоти като обяви, че FAA няма пълномощия да регулира увлеченията на хората. В Китай пък обратното, задължават всички дронове с тегло над 250 грама да се регистрират.
В страните от Европа, такива като Франция, Италия и Германия, законите, касаещи регулирането на използването на дронове забележимо се различават. В ЕС предполагат, че подобна фрагментация само забавя внедряването на иновации и в бъдеще ще доведе до изоставане от водещите играчи на пазара.
Комисията на ЕС за разработка на европейска система за управление на въздушното движение заяви, че нейната цел е създаването на единни правила за безопасна експлоатация на дроновете към 2019 г. Предлага се да се създаде система за управление на трафика за безпилотните летателни апарати, която да е аналогична на управлението на въздушното движение за пилотируемите самолети. Но в близка перспектива комисията планира да разработи европейска система за регистрация на безпилотни летателни апарати, която да позволи да се прави дистанционна идентификация на дроновете и да се предотвратява появата им над забранени зони.
Европейската агенция за безопасност на полетите (EASA) работи с държавите-членки на ЕС и представителите в отрасъла над създаването на правила за безопасност, които да са максимално всеобхватни и да включват основните правила за безопасност на полетите. Европейската комисия ще финансира интеграцията на безпилотните летателни апарати със съответната авиационна система, докато група експерти ще разработват препоръки по отношение на политиките за регулиране на използването на дроновете.