Въвеждането на електронните технологии в образованието е постоянен процес, наскоро имаше дебат “за” и “против” мобилните телефони в училище, но няма страни, които са забранили електронните устройства. Ограничава се обаче използването на мобилните телефони, като средство за разговор в час, но има общ консенсус, че трябва да се разширява обучението чрез информационните технологии /ИТ/, както и обучението за ИТ. Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев в отговор на парламентарен въпрос от депутата Георги Михайлов какви мерки се предприемат за електронното обучение на учениците, предаде БТА.
“Осигуряването на достъп до електронно четимите варианти на учебниците е една малка крачка, бих казал, че това е една примитивна форма на електронизация на обучението. Тази мярка беше насочена по-скоро към намаляването на тежестта на ученическите раници”, коментира министър Вълчев.
Той обясни, че електронизацията на обучението, като концепция, съдържа повече и по-големи стъпки, които трябва да се направят. Трябва да се създадат първо необходимите мрежи – сред тях е опорната мрежа, в която инвестира Държавната агенция за електронното управление. Тази мрежа я има, но и тя трябва да се разширява постоянно – като скорост, каза министър Вълчев. Той добави, че втората стъпка за електронизацията е свързана с локалните мрежи в образователните институции – с т.нар. wi-fi мрежи. В началото на тази година имаше wi-fi, който да покрива над 80 процента от класните стаи в близо 1100 училища. До пролетта на следващата година трябва да има wi-fi във всички училища и това е една инвестиция, която осъществяваме, отбеляза образователният министър.
Много важно е и електронното съдържание, в момента се използват различни видове платформи в образованието – с електронни уроци, клипове и филмчета, но те са платени, каза министър Вълчев. Той съобщи, че сега се подготвя проект по ОП “Наука и образование за интелигентен растеж” с няколко основни дейности. Една от тях е за изграждането на т.нар. образователен електронен облак, в който ще има достъпно и безплатно електронно съдържание. В него ще има и електронни уроци, които учителите ще създават.