Компанията International Data Corporation (IDC) обнародва статистика за световния пазар на таблетите за втората четвърт на тази година. По оценка на анализаторите, през периода април-юни в глобален мащаб са продадени 37,9 млн таблета. Това е с около 3,4% по-малко в сравнение с Q2 на миналата година, когато обемът на пазара беше 39,3 млн броя. Тоест, търсенето на таблети в света продължава да спада.
Най-големият доставчик остава Apple. През миналото тримесечие компанията е продала 11,4 млн устройства iPad, като е заела 30,1% от пазара. За сравнение, преди година делът на компанията е бил 25,4 %.
На второ място е Samsung, която за три месеца е реализирала 6 млн таблета – толкова, колкото и година по-рано. Пазарният дял на компанията е нараснал от 15,4 % до 15,8 %.
Трети в класацията е Huawei. Компанията е доставила 3 млн таблета, като в резултат заема 8% от пазара. През миналата година Huawei е заемала 5,3% от пазара.
Освен това, в първата петорка влизат Amazon и Lenovo, които са продали съответно 2,4 и 2,2 млн таблета. Делът на компаниите е 6,4 % и 5,7 %. По този начин тези пет производители контролират две трети от глобалния пазар на таблетите. Всички останали марки общо са доставили за тримесечието 12,9 млн устройства с 33,9% пазарен дял.