Глобалният пазар на таблетите продължава да запада

Компанията International Data Corporation (IDC) обнародва статистика за световния пазар на таблетите за втората четвърт на тази година. По оценка на анализаторите, през периода април-юни в глобален мащаб  са продадени 37,9 млн таблета. Това е с около 3,4% по-малко в сравнение с Q2 на миналата година, когато обемът на пазара беше  39,3 млн броя. Тоест, търсенето на таблети в света продължава да спада.

Най-големият доставчик остава Apple. През миналото тримесечие компанията е продала 11,4 млн устройства iPad, като е заела 30,1% от пазара. За сравнение, преди година делът на компанията е бил 25,4 %.

На второ място е Samsung, която за три месеца е реализирала 6 млн таблета – толкова, колкото и година по-рано. Пазарният дял на компанията е нараснал от 15,4 % до 15,8 %.

Трети в класацията е Huawei. Компанията е доставила 3 млн таблета, като в резултат заема 8% от пазара. През миналата година Huawei е заемала 5,3% от пазара.

tablet 2

Освен това, в първата петорка влизат Amazon и Lenovo, които са продали съответно 2,4 и 2,2 млн таблета. Делът на компаниите е 6,4 % и 5,7 %. По този начин тези пет производители контролират две трети от глобалния пазар на таблетите. Всички останали марки общо са доставили за тримесечието 12,9 млн устройства с 33,9% пазарен дял.

Written by 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *