Броят на потребителите, които предпочитат да използват гласови команди, за да търсят в интернет се увеличава. Това показват резултатите от проучването на интернет тенденциите за 2017 г., направено от Мери Мийкър от Kleiner Perkins и разпространено от Re/Code.
Резултатите показват, че 20% от всички заявки към търсачките от мобилни устройства през миналата година са били с глас. Потребителите постепенно започват да виждат предимствата на гласовото търсене от мобилно устройство най-вече от практична гледна точка.
Това е тенденция , за която компании като Google, Apple, Amazon и Microsoft се готвят от доста време. Google дори очаква бъдеще, в което хората ще могат да водят пълноценен разговор с търсачката им и първите стъпки вече са налице.
Интересът на потребителите към гласовото търсене се подпомага и от високата прецизност. Средно 95% от гласовите заявки са разбрани правилно от софтуера.
Проучването засяга още много други теми. Доставките на смартфони през миналата година са се повишили само с 3%, което затвърждава тенденцията за тяхното забавяне. Същото се случва и с интернет, който вече е достигнал повечето хора и остават само най-бедните и отдалечени райони.
Индия се затвърждава като един от основните пазари за развитие на интернет. Там глобалната мрежа е достигнала само 27% от населението и същевременно има ръст от 28% само за миналата година. Бързо се увеличава и потреблението на мобилен интернет там. Китай също запазва доста големи темпове на растеж при мобилните услуги, онлайн плащанията и др.
Продължава да се наблюдава и спад на гледаемостта на телевизия в САЩ. Все повече потребители предпочитат да гледат филми и сериали онлайн. Сред големите печеливши е Netlifx, която вече държи над 30% от приходите от т.нар. home entertainment сегмент.