Българският онлайн магазин за ръчно – изработени стоки www.nadyasknit.com отпразнува преди дни своя втори рожден ден. Първият ден на проекта в интернет е 25 септември 2013 г., а първата му поръчка е реализирана на следващия ден. Сайтът включва разнообразни бижута и други артикули, изработени от авторa Надежда Желязкова. За две години той ѝ позволява от независим създател на бижута и аксесоари да се превърне в собственик на разпознаваем интернет бизнес с национален обхват, който днес има редовни клиенти от цяла България, както и от чужбина.
Успехът на онлайн магазина е част от цялостната тенденция за ръст на продажбите в интернет на ръчно – изработени артикули, които се възприемат от все повече хора у нас като алтернатива на традиционното, фабрично производство. Тази тенденция се дължи до голяма степен на навлизането на модерни решения за електронна търговия, които позволяват на всеки да изгради собствен онлайн магазин, без да са необходими каквито и да е компютърни познания без необходимост от първоначална инвестиция. За своя проект Надя се е спряла на един от лидерите на пазара – GоmbаShор, именно използването на тази платформата дава възможност на създателката на www.nadyasknit.com да се концентрира в основната си дейност, без да се налага да губи време за несвойствени за нея технически занимания.
Вижте още: Българска фирма създаде платформа за онлайн магазини, оптимизирани за мобилни устройства
Днес онлайн магазинът има поръчки от всички по-големи български градове, както и много от по-малките населени места в страната, а общността във Facebook страницата на сайта вече наброява над 6000 души. Създадените от Надя артикули са разпознаваеми със своите оригинални и свежи идеи, както и с характерните за тях мотиви с котки. На въпроса защо е решила от самостоятелен автор на бижута да се превърне в собственик на малък онлайн бизнес, тя отговаря така:
„Nadyasknit.com е израз на желанието ми да внеса в ежедневието ни цвят, забава, смелост и предлог за разговор. Бижутата и аксесоарите са забавни и цветни. Няма нищо претенциозно. Желанието ми беше да достигна по-широка публика и да не се ограничавам само с излагане на артикулите ми в галерии и магазини. Искам публиката да разгледа и пожелае нещо различно, както и да помогна на партньорите ми в предлагането на по-голямо разнообразие от модели, цветове, размери, цени и дизайн.“
Първоначално тя пуска в магазина плетени копринени бижута и аксесоари, които са измислени от нея и нямат аналог никъде другаде. Постепенно разширява асортимента и набира популярност със своите котешки десени, които стават своеобразна „запазена марка“ за сайта. Платформата GombaShop също спомага много за бързото развитие на проекта. „Тя ми помогна да подредя идеите си, да погледна отблизо селекцията от артикули които предлагам, да бъда автор с личен сайт. И най-вече да бъда близо до клиентите си. Платформата е лесна за употреба, непрестанно се развива, работи леко и надеждно. Не се налага да провеждам ежедневно разговори с администратор за проблеми в системата“ – разказва собственичката на сайта.
Тя е убедена, че сегментът на ръчно – изработените стоки тепърва ще се развива още по-бързо. „Преди той се основаваше основно на ентусиазъм, но сега вече можем да говорим за бизнес. Откриват се нови ателиета, магазини, правят се уоркшопи, организират се базари, които стават все по-мащабни. Това е тенденция както у нас, така и в световен мащаб. Тя се налага като алтернатива на традиционното фабрично производство и консуматорския начин на живот, при които се създават хиляди еднакви бройки от даден артикул, без да се знае дали те ще се продадат. Резултатът е, че не само огромен брой продукти остават нереализирани, а и че тези, които все пак биват закупени, често се изхвърлят неизползвани, с всички негативни последици за околната среда. Същевременно този модел на производство е свързан и с обезценяването на човешкия труд и експлоатацията на милиони хора в някои страни по света. Напротив – при ръчно – изработените стоки работата на артистите се цени, околната среда е максимално защитена и потреблението се извършва в хармония с околната среда“ – посочва Надежда Желязкова.
Онлайн магазинът е идеалния начин продуктите, изработени с толкова любов и внимание, да достигнат директно да крайните клиенти. Освен директната връзка и възможността за контакт с купувачите, не трябва да пропускаме и предимствата на директната продажба. Без посредници и прекупвачи, цената на продукта остава достъпна и повече хора могат да се радват на ръчно-изработени, уникални артикули.
Доскоро да имаш собствен онлайн магазин беше една скъпа инвестиция и само големи търговци можеха да си повалят да дадат няколко хиляди лева, за да имат собствено и уникално интернет представяне. За щастие, нещата вече не стоят така. Платформи като GombaShop, Shopico и др. позволяват на абсолютно всеки да изгради свой онлайн бизнес и да има уникално представяне в интернет, което да е в съответствие с уникалните продукти, които се предлагат.