Веждите на Шон Мъри се набръчкват от концентрация. Той се опитва да си спомни точно колко планети могат играчите да изследват в най-новата му игра.
Накрая, удовлетворен, основателят на британската компания за игри Hello Games отива до бяла дъска, за да напише числото:
18 446 744 073 709 551 616.
Това означава 18 квинтилиона планети.
“Ако нова планета се открива всяка секунда след излизането на играта,” казва Мъри, “биха били необходими 584 милиарда години, за да бъде посетена всяка от тях само за секунда.”
Тази невъобразимо огромна среда е мястото, където се развива “No Man’s Sky”, амбициозна научнофантастична приключенска игра, която позволява на играчите да подходят към галактиката както пожелаят, пише сайтътWebcafe.bg
Целта е да стигнеш до центъра на галактиката. Но “No Man’s Sky” поставя някои ограничения как да стане това. Имате свободата да бъдете търговец, изследовател или дори боец, атакуващ фрегати, за да открадне ценния им товар.
Мъри казва, че често сравнява играча с Хан Соло в “Междузвездни войни”. “Той е такъв, какъвто трябва да бъде, за да оцелее, и това е, което хората се опитват да правят.”
Тази визия увлече геймърите, когато бе представена на VGX Awards през 2013. Подобни мащаби са рядкост в игрите; дори градовете в “Grand Theft Auto” съответстват на малка част от реален град. Докато “No Man’s Sky” има реални “планети с размера на планета”, всяка от тях със собствена уникална среда и екосистема от растения и създания.