Представете си книги, притежаващи изкуствен интелект, който приема образа на автора и започва да разказва историята от негово име. Или такива, чието съдържание с добавена реалност пропуска читателите в конкретната историческа сцена, за която четат.
Към всичко това се стреми дистрибуторът на електронни книги OverDrive, който вече дава възможност на авторите да включват глас, музика и дори елементи от видео игри в своите произведения.
Основната идея на компанията е да направи четенето за учениците толкова забавно, колкото за тях е играенето на видео игра или гледането на Netflix.
За улеснение на учителите от OverDrive предвиждат те да могат да вмъкват викторини директно на страниците на дадена книга, както и да вграждат видео игри, които да помагат на учениците да научат нови думи или концепции по-лесно.
Екипът от инженери на OverDrive разполага с информация в реално време за това кои книги къде и за колко време се четат. Компанията прави проучвания за навиците на четене на потребителите си, които смята да използва за обогатяване на изживяването чрез най-новите възможности на изкуствения интелект.