Oтговорността за електронното управление е на министрите в Кабинета. Това стана ясно по време на изказване на предмиера Бойко Борисво на редовното заседание на Министерския съвет. Причина темата да бъде на дневен ред са критиките, които отправи миналата седмица вицепремиерът Томислав Дончев и опасенията му, че преминаването на изцяло електронно управление на документите в държавната администрация е пред провал, ако ведомствата не се ангажират приоритетно с тази задача.
“Лично министрите отговаряте. Никакви заместници, никакви други хора. Ако нещо хубаво направим в този мандат да остане, това е електронното управление. Всички партии от коалицията го имат в програмите си. Това е най-сериозната тема за борба с корупцията, то максимално ще облекчи бизнеса и хората и да пращаш някой друг, който да трябва да те чака да му кажеш какво да направи… Лично! Всеки да го сложи в календара си и ден по ден да следи докъде е придвижено. Имайте предвид, че това ще ви е оценката. И не си мислете, че като дойде септември, някой ще ни е забравил. Това е нещо много значимо и ако има някой против, да каже: „Против съм, считам, че това е харчене на ресурс, време и т. н.“. Щом сме го приели, трябва да го докараме до край”, казва той, цитиран от Offnews.
Дончев настоява за политически натиск за завършване на реформата и за специалисти, които да могат да я осъществят.
“Практиката от тези няколко месеца показва, че нито един процес не може да бъде доведен докрай без политически натиск, в най-добрия смисъл на думата. Няма опция административната реформа да се движи от самите администрации, те просто нямат интерес в тази посока. Суровата действителност е, че към момента само за ограничен кръг ведомства може да се каже, че са създали необходимата организация за въвеждане на електронно управление – Министерството на финансите, НАП, НОИ и Агенцията по вписванията. Това е. Всичко останало не отговаря на необходимите изисквания, включително имаме четири или пет звена, които нямат титуляри на ІТ отделите – Министерството на здравеопазването, Министерството на труда и социалната политика, Министерство на образованието и науката. И то от половин година нямате титуляр”, категоричен е той.
Финансовият министър Владислав Горанов предлага да се създаде отделно звено “Информационно обслужване”, а специалистите в него да обслужват централната администрация и изпълнителната власт. Според него е трудно всяко ведомство да намери адекватни специалисти, които да се съгласят да работят за предложената заплата.