Блогъри и влогъри ще рекламират България като туристическа дестинация. Това съобщи във Варна министърът на туризма Николина Ангелкова. По думите й предстои среща с популярни български и чуждестранни личности, които се занимават с такава дейност, като фокусът на разговорите ще бъдат възможностите за културно-исторически туризъм у нас.
През настоящата година средствата за национална реклама са 11 милиона лева, като искаме сумата да остане същата и за 2020 г., допълни Ангелкова. По думите й още 15 милиона лева обаче ще бъдат осигурени за реализация на механизма за насърчаване на организирания туризъм.
Министърът допълни, че до 10 дни ще бъдат представени детайлите на механизма, като подчерта, че не става дума за субсидиране на чартърни полети. Мерките за насърчаване на организирания туризъм ще бъдат представени и пред представителите на големите туроператори, с които министърът предстои да разговаря. Ангелкова каза още, че скоро ще бъде обявена отново и процедура за подобряване и актуализация на националния сайт за туристическа реклама.
През това лято се забелязва тенденция за ръст на нощувките, реализирани от българи, особено в националните курорти, каза още министърът. По думите й в комплексите по Северното Черноморие увеличението е с над 15 процента. Ангелкова допълни, че от летище Варна вече ще има целогодишни полети от и до 17 дестинации, което е предпоставка за развитие на целогодишен туризъм.