Агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ) ще назначи нови 921 служители, които да управляват тол-системата за плащане на пътни такси по републиканските пътища. Според проект за промяна на структурата в агенцията, качен на сайта на Министерството на регионалното развитие и благоустройството, ще бъде създадено ново звено – “Национално ТОЛ управление”, което ще изземе основните функции на съществуващото вече “Пътни такси и разрешителни”, но ще има и други задължения.
Предложението за промяна в структурата на АПИ е на министъра в оставка Николай Нанков на 31 август. Макар то да е качено за обществено обсъждане, не всички документи са публикувани на сайта, като липсват приложенията за финансовата обосновка, информира Дневник. От частичната оценка за въздействие се вижда, че създаването на новото звено няма да има негативен ефект върху агенцията, но за издържането й ще са необходими близо 3.7 млн. лева на година.
В края на юли Министерският съвет разреши на МРРБ да си увеличи разходите със 180 млн. лева за тол-системата, като за решението нямаше обяснение. Системата се изгражда от консорциума “Капш трафик солюшънс” с водещ партньор австрийската Kapsc. Дружеството би трябвало да я изгради за своя сметка, а след това да си върне парите именно чрез таксите.
Към нея ще бъде създаден Център за обработване на данни, в който ще се извършват всички дейности, свързани със събиране на данните за целите на пътното таксуване, изчисляване на пътните такси и тяхното събиране. Отделно се предвижда създаването на кол-център, в който да се получава информация за нередности, запитвания на ползватели на платените пътища и да бъде предоставяна информация и отговори на запитвания.
Предвижда се до края на 2018 г. да бъдат назначени до 393 служители, като поетапно през следващата година ще се назначат и останалите до 921, необходими за ефективното и безпрепятствено функциониране на тол-системата. Така общият брой на служителите в АПИ ще достигне 2432.