Американските сенатори одобриха нов законопроект, според който медиите ще могат да преговарят с технологичните гиганти като Google и Meta и да осигуряват справедливи условия за достъп до тяхното съдържание.
Според т.нар. Закон за конкуренцията и опазването на журналистиката, издателите ще могат да изискват арбитраж, ако не достигнат до споразумение с онлайн платформите.
Новите правила ще важат и за малките компании, по най-вече за такива с повече от 50 милиона потребители в САЩ, които имат поне милиард месечни активни потребители по целия свят или са „притежавани или контролирани от лице, което има или нетни годишни продажби, или пазарна капитализация, по-голяма от 550 млрд. щ. долара.
Припомняме, че миналата година и Австралия прие подобен законопроект. В резултат на него досега медийната индустрия в страната е спечелила 200 млн. щ. долара от ИТ гигантите.