Александър Ненов, Интернет предприемач: Винаги препоръчвам научен подход и отделяне на повече време за планиране на кампанията

Александър Ненов е завършил Медицинска кибернетика в НБУ. Има опит в имплементирането на модели от живата природа в информационните технологии, вирусен маркетинг, изследване и влияние върху потребителското поведение онлайн. Александър Ненов ще бъде лектор на семинара „Интернет маркетинг с нулев бюджет” 2, който ще се проведе на 1 и 2 декември 2011 в Интер Експо Център – София. В програмата на събитието са включени теми, свързани със социалните медии, вирусен маркетинг, онлайн репутация, SEO и други.

Разкажете нещо интересно за вас и вашата работа

Интересен може да се стори на хората фактът, че съм завършил медицинска кибернетика и също така съм учил биотехнологии. Накратко – нищо общо с маркетинга, но точно тези две дисциплини правят кампаниите ми успешни.

За какво ще говорите на семинара „Интернет маркетинг с нулев бюджет” 2?

Ще споделя с хората какво е общото между живата природа и вирусните кампании. Как да използваме научен подход за планиране и анализ на кампанията, за да постигнем истински резултати.

Този начин на работа не е добил популярност все още у нас, а и по света.

С презентацията си ще се опитам да обясня как може да се планира една рекламна кампания научно и ще дам конкретни примери от практиката си с видео и снимки.

Коя е любимата ви вирусна кампания?

Любимата ми кампания включваше в себе си журналистическо разследване, тактически и аналитични ходове, off-road и много адреналин поради вероятност да бъдем арестувани докато заснемахме лично видео материала, който бяхме планирали.

Резултатът беше взривяващ – 3 новинарски емисии на NOVA отразиха „аматьорското видео“, което заснехме и с което покорихме класациите за най-гледан клип в няколко уеб сайта за видео споделяне.

Темата беше Big Brother, но повече конкретни детайли за кампания ще разберете на семинара.

Кой проект ви е изправял пред най-сериозни предизвикателства?

Една от най-силните кампании, които направихме на 15-ти септември 2010 беше и най-голямото предизвикателство, тъй като имахме много кратък срок и огромен брой ограничения от законите в България.

Причината е, че кампанията беше реализирана на територията на софийско училище с участието на тийнейджъри.

Всеки, който е работил с участници под 18 и в училище, знае колко сложни са нещата в това отношение, особено когато искате всичко да стане според правилата.

Все пак нямахме бюджет за излишни глоби и трябваше умело да ги избегнем.

Каква стратегия ще препоръчате на непрофесионалисти, които започват да се занимават с интернет маркетинг?

Винаги препоръчвам научен подход и отделяне на повече време за планиране на кампанията.

В подобни кампании не е важно да си маркетинг експерт, а да имаш познания за средата, в която ще се развива вирусната кампания.

Трябва да имаш и смелостта да направиш кампанията, която знаеш, че ще има ефект и да понесеш последствията.

Често пъти, за да се спази добрия тон, за да не се привлече вниманието на институциите или по други субективни причини, кампаниите се осакатяват умишлено.

В момента, в който изпълнителният директор на дадена фирма се намеси в кампанията – всичко свършва.

А ако трябва да синтезирате в едно изречение?

Играйте смело!

Written by 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *