YouTube отново промени правилата в своята партньорска програма, която позволява на авторите на видео да получат част от парите за реклама. Сега YouTube ще плаща не на всички канали, а само на тези, които имат над 1000 абоната и на които видеата са гледани през последните 12 месеца над 4000 часа сумарно.
Досега за присъединяване към партньорската програма на YouTube бяха нужни 10 000 гледания на видеото. Но според Google, която е собственик на YouTube, това е лош филтър, за да се отсеят спамърите, както и тези, които използват чуждо съдържание. Съществуващите канали с количество на гледанията под 4000 часа за миналата година ще бъдат изключени от монетизацията още от 20 февруари.
Освен това, видеото на привилигерованите автори в YouTube, а това са около 5% от най-популярните канали, преди публикуване ще се преглежда от служителите на услугата. В допълнение, YouTube въвежда нова система, която ще разбива съдържанието на авторите на три нива на комфорт за рекламодателите. Това ще позволи на последните да избягват публикуване на своя реклама, например във видео с нецензурна лексика, ако те не искат това.
От YouTube твърдят, че новата система за разпределение на доходите от реклама няма да повлияе на онези автори, за които публикуването на видео в канала е основна работа. В същото време, по данни на YouTube, 99% от потребителите, попадащи под новите ограничения, печелят от платформата по-малко от $100 на година.