Новата услуга за стрийминг на музика на YouTube ще бъде пусната в началото на март, твърди Bloomberg. Тя ще носи името Remix и за нея чухме за пръв път през юли, когато музикалният ръководител на компанията, Лио Коен разкри, че тя иска да съчетае абонаментните си услуги за YouTube Red с вече съществуващата такава. Новият продукт ще предлага както музика, така и видео, в опит да опрости малко същестуващия стрийминг модел на компанията, който беше многократно променян с течение на годините.
Според Bloomberg, всичко ще зависи от сделките с два от най-големите музикални издатели, които You Tube ще сключи – Sony Music Entertanment и Universal Music Group. Warner Music Group, която е третият по големина издател, вече е подписал договор с щедри условия.
След като YouTube беше критикувана преди известно време за неизплатени средства на лейбъли и издатели, въпреки популярността на музиката и клиповете им в мрежата, както и за нарушаване на авторски права, тя трябва да се съсредоточи върху конкурентното обслужване и предстоящото договаряне с Vevo, собственост на звукозаписната компания, контролираща мажоритарния дял от световните музикални права за видео.
Google се опита да създаде музикално ориентирани продукти, за да спечели феновете и да успокои музикалната индустрия, но така и не успя да привлече толкова фенове, колкото имат Apple Music и Spotify. Първата услуга може да се похвали с над 30 милиона абонати, докато тези на втората вече са 140 милиона, от които 50 милиона платени, докато YouTube Red до преди година и половина имаше едва 1.5 милиона потребители, което се дължи на ограниченото й разпространение в световен мащаб.