YouTube имаше известни проблеми с рекламодателите през 2018 г., но въпреки това годината е била успешна и видеопорталът продължава да расте, казва неговият изпълнителен директор Сюзан Уожчики в блога на компанията.
През миналата година броят на каналите в YouTube, които имат над 1 млн. абонати, се е удвоил. Броят на създателите на видео, които печелят 5- и 6-цифрени суми годишно от клиповете си, пък се е увеличил с над 40%.
YouTube полага много усилия в сортирането на клиповете, за да не попадат реклами в неподходящи клипове. Това е върнало доверието на рекламодателите и след като някои от тях се оттеглиха от платформата през 2017 г., през 2018 г. са се завърнали.
Уожчики казва, че YouTube продължава да подобрява и системата за анализ на клиповете, която спира рекламите автоматично. В началото имаше много оплаквания, че тя маха рекламите и на клипове, които отговарят на правилата и се налагаше ръчен преглед, което понякога отнемаше дни. YouTube казва, че вече прецизността е подобрена с 40%, оптимизиран е и процесът на ръчен преглед. Целите на видео портала през тази година са всичко това да се подобри още повече.