YouTube полага доста усилия да подобри отношенията си с музикалната индустрия. Компанията иска да подкрепя музикантите с допълнително рекламиране на клиповете и музиката им, но има условие. Музикантите да не говорят лошо за платформата, съобщава Bloomberg.
Според информация на агенцията, YouTube е започнала да предлага на избрани музиканти и популярни създатели на клипове да подпишат споразумения, които да не им позволяват да говорят лошо за платформата. В замяна, съгласилите се ще получават помощ при промотирането на творби и дори финансова подкрепа за нови клипове.
Остава неясно кои музиканти са се съгласили. Според източниците на Bloomberg, макар подобни споразумения да са често срещана бизнес практика, тя не се използва от еквивалентните конкуренти на YouTube. Освен това споразуменията предвиждат и други ограничения, не само да не се критикува видеопорталът. Въпросните допълнителни ограничения обаче също остават тайни.
През годините YouTube често е била критикувана от музикалната индустрия, че не прави достатъчно да защитава авторите от нарушения на интелектуалната собственост, както и че дава прекалено малък дял от приходите. Имаше дори призиви с искане американският Конгрес да се намеси и да накара YouTube да положи повече усилия.
Компанията се опитва да намали критиките чрез множество допълнителни мерки, ограничаване на рекламите на по-малките канали, дългогодишни споразумения за сътрудничество и др. Тя отхвърля и твърденията, че не плаща достатъчно, като казва, че е дала над 1 млрд. долара на музикалната индустрия. YouTube не е коментирала темата дали предлага и споразумения да не се критикува платформата ѝ в замяна на промотиране.