YouTube изясни правилата си за “речта на омразата” само ден, след като доклад от Брюксел заяви, че изостава каналът от Facebook в борбата срещу неподходящо съдържание.
Фирмата, притежавана от Google, по-рано се ангажира да се справи с неподходящо съдържание, след като бяха повдигнати опасения относно рекламите, поставени върху неподходящи видеоклипове.
“Осъзнаваме, че има още работа, но знаем, че трябва да подобрим комуникацията с вас, нашите създатели”, казаха от YouTube в изявление.
“Ние също трябва да изпълним ангажимента си към нашите рекламодатели, като гарантираме, че техните реклами се появяват само срещу съдържанието, което според тях е подходящо за техните марки”.
В доклада на Европейската комисия тази седмица се посочва, че Facebook, Twitter, YouTube и Microsoft премахват речта на омразата в средно 59% от случаите, за които се съобщава – над два пъти над 28-те процентни пункта, регистрирани 6 месеца по-рано.
Въпреки това, в анализа се посочва, че Facebook е единствената компания, която постига целта да прегледа по-голямата част от докладваните публикации в рамките на 24 часа, оставяйки зад гърба си съперничещи технологични компании.
YouTube описва като “омразно съдържание” онова, което “насърчава дискриминацията или подценява или унижава човек или група хора въз основа на расата, етническата принадлежност, националност, религия, увреждане, възраст, сексуален статус, полова ориентация или друга характеристика, свързана със системна маргинализация”.
Докато новите насоки за рекламодатели се опитват да отговорят на сериозен проблем, потребителите вече обвиниха компанията в цензура, след като много видеоклипове бяха означени като нарушаващи по-ранните версии на указанията.
През декември Facebook, Microsoft, Twitter и YouTube стартираха кампания срещу терористични материали, открити в техните мрежи, в опит да ускорят премахването на вредното съдържание.