YouTube обяви поредни промени в политиката си за разрешени клипове и онлайн реклами. Компанията е решила да забрани видеоклипове за оръжия, които рекламират или промотират сайтове, които продават оръжия и аксесоари, съобщава Bloomberg.
Освен това компанията е забранила и клипове, които съдържат инструкции как да сглобяват оръжия. Решенията са взети на базата на все по-острите критики срещу YouTube заради наличието на клипове, които дават информация за оръжия, бомби и др. Забраната влиза в сила от април т.г.
“Често обновяваме и настройваме нашите правила. От много време сме забранили продажбата на оръжия, а наскоро уведомихме създателите на съдържание, че ще има промени и около клиповете, които промотират продажбата или производството на огнестрелни оръжия и аксесоари за тях”, казва говорител на YouTube.
Очаквано, привържениците на огнестрелни оръжия не одобряват решението. Американската Национална фондация по спортна стрелба обявява, че решението е “притеснително” и че може да бъде възприето като повече от ограничаване на клипове. Фондацията смята, че забраната може да попречи на образователни клипове, подобряване на уменията и безопасността и може да бъде приета като ограничаване на комерсиалното свободно слово.
Междувременно YouTube планира и да увеличи броя на рекламите, които прекъсват музикалните видео клипове. Идеята е съвсем конкретна – да накара потребителите да си платят за абонамент, в който няма реклами и прекъсвания. Лиор Коен, ръководител на музикалния отдел на YouTube, казва, че мярката ще се прилага за хората, които слушат музика във видео портала дълго време и използват платформата за стрийминг на музика.