YouTube въвежда нови мерки за противодействие разпространението на видео с фалшиви новини и дезинформация на своята платформа. За целта видеохостингът ще отдели 25 млн. долара. Средствата ще бъдат разпределени за дарения за медийни компании и за разширяване на екипа от специалисти на YouTube, които работят с издателите.
Новите видеоклипове вече трябва да бъдат придружавани от набор от източници, а съдържанието ще бъде проверявано за достоверност.
През януари Google въведе по-строги правила за монетизация с цел да защити интересите на авторите на уникално и висококачествено съдържание. За да участва в програмата на YouTube, която да му позволи да печели пари от реклама, потребителят трябва да има 4000 часа гледания през последната година и 1000 абонати. Собствениците на канали, които нямат този брой показвания и абонати, няма да могат да получават пари от видеоклиповете си.
През март изпълнителният директор на YouTube Сюзън Войчицки обеща да направи YouTube надежден източник на информация. Инициативата е в съответствие със подобната политика на Google News и с борбата на Facebook с фалшивите новини.
Снимка: Wikimedia