Китайската компания Xiaomi се подготва за премиерата на новия си смартфон CC9, а заедно с него и аватари, наречени Mimoji. 3D аватарите функционират подобно на популярните Memoji на Apple, позволявайки на потребителите да създада и проектират свои собствени изображения на лица и да ги изпращат със съобщенията си.
Mimoji имат поразителна прилика с аватарите и опциите за персонализиране, предлагани от Apple – от шапките до стиловете. С iPhone потребителите могат да създават и персонализират своите Memoji и след това да ги изпращат като клипове или стикери в съобщенията, а изглежда и Mimoji ще работят по подобен начин. Разбира се персонализираните 3D аватари не са нещо ново, предлагат се и от компании като Samsung и Mcrosoft, но решението на Xiaomi да ги нарече Mimoji опредлено изглежда вдъхновено от Apple, а това не е първият път, когато компанията копира идея, свързана с емотиконите на гиганта. Тя пусна своя Mi 8 миналата година с дизайн, много подобен на този на iPhone X и еквивалент на Animoji. Xiaomi CC9 ще се продава в Китай от 5 юли, а в прессъобщение компанията отхвърля обвиненията Mimoji да са копие на Memoji, твърдийки, че е провела вътрешни проверки и е установила, че символите не са плагиатствани от някой от конкурентите й.