post

 

Днес Xiaomi влиза в класацията на Fortune Global 500 за трета поредна година, като се изкачва до 338-о място през 2021 г., като отбелязва значителен ръст с 84 места нагоре в сравнение с 2020 година, когато се класира  на 422-ро място. Тази позиция я превръща в най-бързо развиващата се компания в категорията Интернет и търговия на дребно в тазгодишната престижна класация на Fortune Global 500.

 

“В сравнение с предишните ни постижения, аз съм по-фокусиран към нашия потенциален растеж. Xiaomi е все още много млада, но амбициозна компания и силно мотивирана. Искам искрено да благодаря на всички наши Xiaomi фенове по целия свят, тъй като тяхната непоколебима подкрепа помага на Xiaomi да бъде толкова жива и енергична компания. Мисля, че бранда има още много какво да покаже и че хората ще видят още по-силна и мощна организация в бъдеще. Също така вярвам, че догодина ще постигнем още по-забележителен успех в класацията на Fortune Global 500“, сподели Лей Джун, основател, председател и главен изпълнителен директор на Xiaomi.

 

 

Според финансовите отчети на Xiaomi, общите приходи на компанията възлизат на 245.9 милиарда китайски юана (RMB) през 2020 г., което поставя Xiaomi на 338-о място в списъка на Fortune Global 500 за 2021 г. През 2021 г. Xiaomi продължава своя бърз растеж, показващ експлозивен ръст по отношение на приходите и чиста печалба, която далеч надхвърля пазарните очаквания. През първото тримесечие на 2021 г. общите приходи на Xiaomi за периода възлизат на 76,9 милиарда китайски юана, което е увеличение с 54,7% на годишна база. Коригираната нетна печалба за периода е изчислена на 6,1 милиарда юана, което е увеличение от 163,8 % спрямо предходната година.

 

Този ръст се дължи на непрекъснато разширяващите се позиции на Xiaomi на пазара на премиум смартфони, на бързия ѝ растеж на международните пазари и развитието на нови търговски операции на компанията.

 

Фокусът на Xiaomi върху ключови технологии е движещата сила за създаването на подобрено потребителско изживяване и затвърждава позициите в премиум сегмента чрез смартфоните от сериите Mi 10 и Mi 11. През първото тримесечие на 2021 г. глобалните доставки на Xiaomi смартфони на цена от 3000 китайски юана и нагоре в континентален Китай и на цени от 300 евро и нагоре на международните пазари надхвърлят 4 милиона.

 

Глобалната експанзия на Xiaomi също стимулира цялостния ѝ растеж. На 16-и юли Xiaomi обяви, че според Canalys компанията заема второ място в световния пазар на смартфони със 17% дял от доставките на смартфони, изпреварвайки и Apple. На международните пазари Xiaomi надхвърли 300% годишен ръст на пазара в Латинска Америка, над 150% годишен ръст в Африка и над 50% ръст в Западна Европа. Xiaomi смартфоните са навлезли в над 100 пазара в световен мащаб, като са на първо място по пазарен дял на смартфони в най-малко 12 пазара и на второ място в Европа. Компанията е на първо място в Индия за 15 поредни тримесечия.

 

Що се отнася до новите физически магазини на Xiaomi, те претърпяха бързо разрастване от 2020 г. насам. Общият брой на магазините в континентален Китай надхвърли 5 500 в края на април 2021 г., докато на международните пазари има над 1000 Xiaomi магазина. Физическата мрежа за търговия на дребно на Xiaomi се разширява бързо по целия свят.

 

Xiaomi продължава да инвестира в научноизследователска и развойна дейност, както и в своите таланти. Компанията създава редица нови структури за възнаграждение за своя екип за научноизследователска и развойна дейност и инициира втората фаза на проекта Xiaomi Smart Factory. „През следващото десетилетие Xiaomi ще бъде нова движеща сила в производствената индустрия“, споделя Лей Джун, основател, председател и главен изпълнителен директор на Xiaomi, по време на 10-годишнината на компанията. Интелигентното производство се очертава като едно от основните конкурентни предимства на Xiaomi.

 

Заемайки водеща роля в индустрията за смартфони, AIoT и интелигентно производство, Xiaomi продължава проактивно да навлиза на пазара на смарт електрически превозни средства. През март 2021 г. Xiaomi официално обяви, че компанията ще създаде собствено дъщерно дружество, ръководено от изпълнителния директор Лей Джун, за да управлява бизнеса със смарт електрически превозни средства, като общите инвестиции през следващите 10 години се оценяват на 10 милиарда щатски долара. Първоначалната фаза на инвестицията ще бъде 10 милиарда китайски юана. Смарт електрическите превозни средства ще бъдат значителен двигател за нов растеж за Xiaomi.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *