Xiaomi се изкачва в списъка на 50-те най-иновативни компании на Boston Consulting

Boston Consulting Group (BCG) класира Xiaomi на 29-то място в своя списък „50-те най-иновативни компании за 2023 г.“, с две места по-високо в класацията в сравнение с миналата година.

Отличието е признание, че Xiaomi поставя иновациите за приоритет, ангажира инвестиции и талант към тях и работи за превръщането им в резултати. През първото тримесечие на тази година разходите на Xiaomi за научноизследователска и развойна дейност (R&D) се увеличиха със 17,7% в сравнение с предходната година, достигайки 4,1 милиарда RMB. Към 31 март 2023 г. броят на хората, които се занимават с научноизследователска и развойна дейност достигна приблизително 16 500, което е повече от 50% от служителите на Xiaomi. Усилията на Xiaomi в тази посока донесоха на компанията към 31 март 2023 г. повече от 32 000 патента по целия свят. Общите инвестиции за научноизследователска и развойна дейност за 2023 г. се очаква да надхвърлят 20 милиарда RMB.

Компанията работи в посока технологична трансформация, включително изкуствен интелект (AI). Xiaomi официално създаде екип за AI Lab Foundation Model през април и има повече от 1200 служители, свързани с AI. Компанията ще продължи да разширява потребителските сценарии, свързани с AI, да максимизира напредъка в технологиите и да проучва възможности с потенциални партньори.

Класацията на най-иновативните компании на BCG се основава на проучване сред повече от 1000 глобални ръководители в сферата на иновациите, които бяха анкетирани през декември 2022 г. и януари 2023 г. Проучването оценява представянето на компанията в четири категории: глобално споделяне на идеи, партньорска позиция в индустрията, нетрадиционен подход в индустрията и създаване на стойност .

BCG публикува своя годишен доклад за иновациите от 2003 г. насам. Други компании в списъка за 2023 г. включват Amazon, Alphabet, Microsoft, Siemens, Pfizer, SpaceX, Nike, IBM и др.

Xiaomi определя 2023 г. като решаваща година за ускоряване на растежа си. Компанията остава решителна в напредъка на новата си бизнес стратегия с фокус върху висококачественото развитие, базирано на постоянния стремеж към технологичен напредък и мисията да позволи на всеки по света да се радва на по-добър живот чрез иновативни технологии.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *