Корпорация Xerox представи своя Доклад за глобален принос за устойчиво развитие 2010. Докладът представлява изчерпателен преглед на дейностите и прогреса на компанията в областта на корпоративната социална отговорност: природосъобразност, управление и етика, удовлетворение на клиентите, етническо разнообразие сред служителите, развитие на екипа, корпоративно дарителство и доброволни инициативи.
В писмото до акционерите, включено в доклада, Урсула Бърнс, председател и главен изпълнителен директор на Xerox, пише „Днес ние сме много по-голяма компания. Предлагаме много по-обширно портфолио от услуги и технологии. Разширихме значително обхвата си на световно ниво. Въпреки това, определени неща остават непроменени. Ние вярваме, че сме част от продължителния експеримент да докажем, че приносът към общественото развитие и добрите резултати са не просто съвместими, но и синергични – както в добри времена, така и във времена на предизвикателства.”
Докладът за глобален обществен принос през 2010 г. е организиран около 5 теми, които улавят същността на усилията на Xerox в тази насока:
– Управлението на бизнеса с почтеност и прозрачност изгражда доверие и привлича инвеститори
– Насочване на ресурсите към удовлетворяване на изискванията на клиентите осигурява поток от приходи, който позволява инвестиране в нововъведения и бъдещ ръст
– Грижата за по-зелен свят, посредством природосъобразни нововъведения и разработки, спестява пари, добавя стойност и помага за развитието на нови пазари
– Създаването на комфортно работно място за служителите на Xerox повишава конкурентоспособността на компанията
– Оптимизирането на ресурсите за по-добър свят повишава качеството на живот за служителите на Xerox, както и икономическия климат за клиентите на Xerox
Компанията подчертава своя прогрес в природосъобразността и опазването на околната среда:
– С цел да сведе въглеродния си отпечатък до нула, емисиите парникови газове на Xerox са понижени с 31 процента от 2001 г. до 2009 г. – резултат от подобрената енергийна ефективност, новите технологии и усъвършенстваните практики на управление
– Xerox надминава миналогодишната си цел да постигне ръст в сертифицирането с ENERGY STAR – 92 процента при новите продукти, които отговарят на строгите изисквания на ENERGY STAR от юли 2009 г., с 12 процента повече от 2008 г.
– Фабриката за ЕА (емулсионно-агрегиран) тонер в Уебстър, САЩ постигна пълна безотпадност (нулево ниво на отпадъците). Първоначално целите на компанията са за постигане на 97 процента безотпадност на съоръженията чрез повишаване степента на рециклиране и повторна употреба до 2012 г.
– За постигане на целите си за нулево замърсяване, Xerox установи партньорство със световната компания за рециклиране, Close the Loop. Тя предлага на клиентите повече възможности при връщане на употребени материали, като тонер касети и фюзери.
През февруари, Xerox придоби Affiliated Computer Services, голяма компания за аутсорсинг на бизнес и IT процеси. Заедно с ACS, Xerox разработва пакетни бизнес процеси и практики, предоставяйки единен източник на отчетност и ключови показатели за дейностите, насочени към обществения принос на компанията, които са обновени и достъпни на http://www.xerox.com/citizenship.