В рамките на 30-тия Международен панаир на книгата в София, печатница Direct Services, в партньорство с Xerox България, представи своите набиращи популярност услуги за дигитален печат на книги в къси тиражи.
„Print on Demand, или както терминът се е наложил в България – печат при поискване, предлага съвсем нов бизнес модел. – сподели пред гостите на събитието Ивайло Йорданов, Мениджър дигитални решения в Direct Services – Какво по-хубаво от това да произвеждаш точно толкова стока, колкото е реалното търсене в момента.”
В своята същност услугата Print on Demand представлява печатна технология и бизнес процес, при който нови книги или друга продукция се отпечатват веднага след поръчването им от клиента, в случая – издателството, автора или читателя.
Това е и основната разлика с традиционния модел за изработка на книги – офсетовия печат, при който не е икономически целесъобразно да се печатат единични бройки книги и целият тираж е предварително отпечатан, на база на личната преценка на издателя за търсенето на пазара.
Печатът на книги при поискване е изключително подходящ за малки и специализирани издателства и, като алтернатива на офсетовия печат, предлага гъвкави решения за отпечатване на книги в къси тиражи.
Печатът при поискване намалява значително рискът за издателствата и е най-добрата алтернатива на традиционния модел на книгоиздаване – отпечатване, складиране и изчакване до момента на продажба.
Новото бизнес решение дава възможност на клиентите на Direct Services да отпечатат точно толкова заглавия, колкото да задоволят потреблението от реалното им търсене в момента.
Неофициално маркетингово проучване на Direct Services отчита тенденция за нарастване броят на издателите, които търсят собствен начин на книгоразпространение на продукция си – чрез собствени сайтове и интернет магазини.
Ето пример за това как работи услугата „печат при поискване” в онлайн среда: поръчките на клиента стигат до издателя и са заплатени в момента на поръчване. На свой ред издателят прави поръчка за печат към Direct Services за съответния брой книги, като заплаща само цената на печата. Direct Services изпраща готовата продукция при издателя, като предлага и опция за доставка на поръчката директно до крайния потребител.
Свитият пазар на книги у нас е една от причините все повече издатели да се насочват към дигиталния печат за производство на книги в къси тиражи. Този модел е разумно решение и при отпечатване на пилотни заглавия, издаване на нишови или авторски книги в лимитиран тираж, удължаване живота на издадено заглавие чрез допечатване.
Благодарение на предимствата на дигиталния печат, Direct Services осигурява бърз процес на печатане с нисък разход на консумативи. Късите тиражи и отпечатването на точното количество, необходимо на издателя, позволява преразпределяне на инвестициите в повече заглавия, вместо блокиране на всички средства в едно.
„Печатът на книги е една от приоритетните области на Xerox в глобален мащаб,” – каза Юлиан Григоров, Генерален мениджър на Xerox България и Балкани – „Изключително доволни сме, че открихме Дайрект Сървисиз като силен и професионален партньор за развитие на този бизнес модел в България”.
Иновативните решения и оборудване са важно условие за гарантирано високо качество. Ето защо Direct Services работят с най-високия клас дигитални технологии с марката Xerox. Дигиталната преса Xerox iGen3 произвежда до 6600 пълноцветни отпечатъка в час (110 страници в минута).
Технологията позволява получаване на отпечатъци, които по качество не се отличават от традиционния офсет, като осигурява висока производителност и възможности за персонализация.
След изтегляне на томбола по време на презентацията, един от гостите на събитието получи ваучер за отпечатване на 100 броя книги, за да се увери лично в качеството и бързината на услугите, които предлага компанията.