Wizz Air въвежда технологии от ново поколение в пилотските кабини за по-голям комфорт на пътниците

Wizz Air въвежда нови технологии в цялата си флотилия, за да модернизира още повече полетните си операции и да подобри комфорта на пътниците. Иновациите включват интелигентни препоръки за пилотите относно маршрута и модерни системи за метеорологични указания, които вече се използват при всички полети на Wizz Air.

От март пилотите на Wizz Air използват решението FlyGuide FPO (Flight Path Optimization) на StorkJet, което оценява ефективността на самолетите и актуалните данни от полетите, като използва алгоритми за машинно обучение. Този инструмент, управляван от изкуствен интелект, препоръчва оптимални скорости и височини за всяка фаза на полета – от издигането до крeйсерската скорост и спускането – и дава персонализирани съвети, които пилотите виждат на таблетите си. С тази информация пилотите могат да вземат по-информирани решения, които водят до по-ефективни полети. Пилотите могат също така да избегнат генерирането на ненужни емисии на CO2: след повече от 10 000 тестови полета, Wizz Air постигна намаление на разхода на гориво и CO2 с 0.5% до 1% на полет, без да прави компромис с безопасността.

Рената Ниедзела, главен изпълнителен директор на StorkJet, сподели: „Щастливи сме да разширим дългогодишното си партньорство с Wizz Air, като сега въвеждаме иновации в пилотската кабина. FlyGuide FPO предоставя ясни препоръки, специфични за всеки самолет, относно скоростта и височината по време на целия полет, като помага на пилотите да вземат по-добри решения – подобрявайки горивната ефективност, намалявайки емисиите на CO₂ и подобрявайки цялостната ефективност на полета, без усложнения.“

Освен това, от август пилотите на Wizz Air вече имат достъп до метеорологични данни в реално време в пилотската кабина благодарение на системите Aventus и SIGMA на AVTECH. Тези инструменти надграждат традиционните метеорологични брифинги преди полета, като предоставят динамични „известия“, специфични за конкретния маршрут, по време на полета. Пилотите ще получават актуална информация за вида на вятъра, турбуленцията и други условия по трасето на полета, като например обледеняване, гръмотевични бури и вулканична пепел. С тази функция пилотите вече виждат маршрутите в четири измерения (географска ширина, дължина, височина и време) и получават предложения на бордовия си компютър как да достигнат до дадена дестинация по най-ефективния начин.

Дейвид Ритър, главен изпълнителен директор на AVTECH, коментира: Радостни сме да разширим портфолиото от услуги, които предоставяме на Wizz Air, след цялостен процес на оценка на продуктите. Услугите на AVTECH по време на полет се базират на най-актуалните метеорологични прогнози за авиацията с висока резолюция от Метеорологичната служба на Обединеното кралство. Комбинацията от услугите Aventus и SIGMA предоставя точна и персонализирана информация за вятъра и температурата на пилотската кабина по време на полет, както и автоматични и прецизни сигнали за турбуленция и други метеорологични опасности по трасето на полета. Очакваме силно сътрудничество с Wizz Air, насочено към повишаване на ефективността на полетите, точността и комфорта на пътниците в рамките на техните операции.“

С активното използване на такива технологии се очаква полетите да бъдат по-малко изложени на турбуленция, с по-малко внезапни промени във височината. Системите разполагат и с оптимизирани данни за вятъра – особено по време на спускане – което позволява да се определи най-ефективната точка за започване на спускането на самолета, което подобрява горивната ефективност и точността на пристигане. Според първоначалния анализ системата Aventus показва 10-15 кг спестено гориво на полет.

Диармуид О’Конгайле, главен оперативен директор на Wizz Air, сподели: „Wizz Air се гордее, че е първият потребител на тези системи, изпреварвайки основните си конкуренти. Оптимизацията на полетния маршрут от StorkJet ще подпомага нашите пилоти при вземането на интелигентни решения. Продуктът на StorkJet е лесен за употреба, намалява емисиите на CO2 и подкрепя нашите дългосрочни цели за нетни нулеви емисии до 2050 г. Въпреки че и двете функции работят „зад кулисите“, ползите са забележими за пътниците на борда. Нашите клиенти ще се насладят на по-тихи и по-плавни полети с по-малко турбуленция, особено по време на издигане и спускане. Това подобрение се вписва идеално в инициативата на авиокомпанията Customer First Compass. Като комбинира най-новите технологии в областта на прогнозирането на времето и планирането на полетите, Wizz Air предоставя на своите 2700 пилоти най-ново поколение инструменти по време на полет, за да гарантира на своите над 75 милиона пътници годишно по-добро преживяване на борда.“

Базирана на четири основни стълба – продукт, цена, обслужване и комуникация – инициативата Customer First Compass очертава бъдещата посока на Wizz Air и подновения ангажимент към клиентите ѝ, от инвестиране в най-съвременни технологии, до подобряване на надеждността и предоставяне на по-добра комуникация с пътниците. Трансформацията бележи голяма промяна в начина, по който авиокомпанията обслужва своите клиенти. Превозвачът ще инвестира 14 млрд. евро през следващите три години, за да подобри цялостното преживяване за клиентите, за да гарантира, че точността, достъпността, иновациите и обслужването са в основата на всяко пътуване. Авиокомпанията се ангажира да създаде безпроблемно, персонализирано и интуитивно пътуване с най-съвременни инструменти на борда на цялата си флотилия.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *