Американската търговска верига Walmart започна изпитания на услуга, която позволява на доставчиците да поставят продуктите директно в хладилниците на клиентите ако те не са вкъщи. За целта компанията е сключила споразумение с August Home — стартъп, който се занимава с разработката на смарт-ключалки. Тестовете се провеждат в Силициевата долина сред малък брой потребители на August Home.
Ето как от Walmart описват процеса. Доставчикът получава еднократен код, с помощта на който може да отвори вратата ако клиентът не си е вкъщи. След това служителят оставя пакетите във фоайето, а продуктите – в хладилника, след което затваря вратата и си отива. Клиентът получава уведомление когато доставчикът натисне входния звънец. При наличие на охранителна камера на August Home, собственикът на дома може да наблюдава процеса на доставка през специално мобилно приложение.
Поради силната конкуренция от страна на Amazon, Walmart все повече инвестира в електронната търговия. През второто тримесечие на тази година онлайн продажбите на компанията са нараснали със 73% в сравнение с миналата година, при това, в САЩ на хранителните продукти се падат 26% от всички продажби в интернет.
“Това, което сега е новост, утре ще е нещо съвсем обикновено, – казват от компанията. Ние искаме да предложим на клиентите да участват в тестовете и да ни помогнат да създадем търговията на бъдещето”.