VIVACOM утвърждава водещата си позиция на българския телеком пазар, като отбелязва най-големи общи приходи в размер на 662 милиона лева. Компанията отчита по-високи приходи както от мобилни, така и от фиксирани услуги в сравнение със същия период на миналата 2016 година.
Компанията отбелязва последователен ръст при клиентите на мобилни услуги, приключвайки третото тримесечие на 2017 година с 3 милиона и 186 хиляди абонати на мобилната мрежа, което е близо 30 хиляди повече в сравнение със същия отчетен период на 2016 година. 87% от всички мобилни абонати предпочитат абонаментни планове на срочен договор. Запазва се тенденцията за увеличаване на дела на приходи от трафик на данни – ако преди една година той е бил 32%, то към края на третото тримесечие на 2017 делът на приходите от данни в приходите от мобилни услуги е 35%.
VIVACOM е традиционен лидер в доставката на фиксирани услуги, като запазва първото място в предлагането на интернет с 464 хиляди абонати и 26% пазарен дял в този сегмент в края на отчетния период. Над половината от абонатите използват високоскоростен достъп чрез оптичната мрежа на телекома, която вече покрива 1 милион и 100 хиляди домакинства в цялата страна.
VIVACOM е най-предпочитаният IPTV оператор и през третото тримесечие на 2017 г. 45% от общо 434 хиляди клиенти на платена телевизия от VIVACOM използват най-модерната телевизионна услуга – интерактивна телевизия (IPTV). Това представлява ръст от 4 процентни пункта спрямо същия период на предходната година.
В края на третото тримесечие на 2017 г. VIVACOM постига 94% покритие на населението в страната с 4G мрежата на телекома, която е доказано най-бързата мобилна мрежа в България според резултатите от спийдтест на Ookla за 2017 година*. Благодарение на VIVACOM, достъп до високоскоростен мобилен интернет вече имат 992 населени места в страната. Инвестициите, направени за периода януари – септември 2017 г. са 126 милиона лева, като 75% от тях са вложени в мрежата на телекома.
VIVACOM ще продължи да инвестира в развитието на технологичната си инфраструктура и планира до края на 2017 г. да постигне 99% покритието на 4G мрежата си по население и 83% от територията на страната.
Финансови резултати на VIVACOM за периода януари – септември 2017 г.:
За деветте месеца, приключващи на 30 септември | Изменение | |||||
(в хиляди , освен процентите) | 2017 | 2016 | (сума) | (%) | ||
Общо приходи | 662 047 | 650 427 | 11 620 | 1.8 | ||
Фиксирани линии | 261 893 | 249 763 | 12 130 | 4.9 | ||
Мобилни линии | 385 114 | 375 593 | 9 521 | 2.5 | ||
НУРТС | 31 993 | 33 233 | (1 240) | (3.7) | ||
Елиминации | (16 952) | (8 161) | (8 791) | 107.7 | ||
Коригирана EBITDA | 246 831 | 240 358 | 6 473 | 2.7 | ||
Виваком | 232 688 | 229 013 | 3 674 | 1.6 | ||
НУРТС | 14 525 | 11 722 | 2 803 | 23.9 | ||
Елиминации | (382) | (377) | (5) | 1.4 | ||
% Коригирана EBITDA, маржин | 37.3 | 37.0 | 0.3 | 0.9 | ||
Мобилни абонати в края на периода | 3 168 | 3 139 | 29 | 0.9 | ||
% абонати на срочни договори в края на периода | 87.2 | 85.2 | 2.0 | 2.3 | ||
Абонати на фиксирана телефония в края на периода | 837 | 957 | (120) | (12.5) | ||
Абонати на фиксиран интернет в края на периода | 464 | 422 | 42 | 10.0 | ||
% FTTx в края на периода | 53.5 | 49.4 | 4.1 | 8.3 | ||
Покрити домакинства с високоскоростна оптична връзка в края на периода | 1 100 | 1 074 | 26 | 2.4 | ||
Абонати на платена телевизия в края на периода | 434 | 404 | 30 | 7.4 | ||
% IPTV в края на периода | 44.6 | 41.2 | 3 | 8.3 |