Нова система за управление на борбата с телекомуникационните измами въвежда VIVACOM. Продуктът дава възможност за по-ефективна идентификация на измамите и осигурява защита в целия спектър на предлагани услуги, като анализира потреблението и търси шаблони на поведение, характерни за телекомуникационните измами.
До октомври тази година компанията използваше две отделни системи за контрол на измамите във фиксираната и мобилната част на мрежата. Като част от политиката на компанията за предлагане на конвергентни услуги, в началото на 2009 беше стартирана процедура за избор и внедряване на единна система. Избраният доставчик е утвърден лидер в областта и услугите му се ползват от много от водещите телекомуникационни оператори в Европа.
С развитието на технологиите, разширяването на броя на предлаганите телекомуникационни услуги и навлизането им в различни сфери на човешката дейност се увеличава и риска от измами. Създаването на обща система, която ще изгради защита на клиентите на компанията, независима от технологията на предоставяне на услугата е част от постоянните усилия на VIVACOM за повишаване ефективността на превенцията на телефонни измами.
В началото на седмицата VIVACOM разпространи шест съвета как потребителите на мобилни и фиксирани телефонни услуги да се предпазят от измама. Инициативата се провежда в рамките на Международната седмица за борба с измамите между 8 и 14 ноември 2009 г.
В рамките на тази седмица всяка организация може да инициира различни дейности в подкрепа на движението за борба с измамите. Като компания пряко ангажирана с проблема VIVACOM създаде и специален кратък филм, който да информира потребителите как да се предпазят от измами по телефона и да помогне на своите клиенти да не станат жертва на недобросъвестни граждани.