Как да управляваме рестото по дигитален път, да разпределяме плащанията с един жест на ръката или да интегрираме модната индустрия, социалните медии и разплащанията само в една брошка?
Това са три от концепциите за дизайн на аксесоарите за разплащане, т.нар. wearables – резултат от съвместен проект на Visa Европа, компанията – лидер в света на платежните иновации, и престижния колеж по изкуство и дизайн „Сентрал Сейнт Мартинс“ в Лондон, Великобритания.
Visa отправи предизвикателство към петима студенти и абсолвенти на университета да изпитат възможностите на търговията без граници, като си представят как ще изглеждат безконтактните wearables през 2020 г. Заданието изискваше, от една страна, дизайнът, който разработват, да е удобен за извършване на разплащания, а, от друга, да предизвика досегашните представи на индустрията за този тип устройства.
Вижте още: Visa пуска нова услуга, която ще защитава личните данни на потребителите от измами
Резултатът е нагледен пример за това как сътрудничеството в сферата на иновациите допринася за бързите промени в света на разплащанията. Ето аксесоарите за разплащане, които бяха разработени за Visa Европа от студентите на „Сентрал Сейнт Мартинс“:
Устройството „Ресто“ помага на хората да управляват трансакции в по-малки деноминации по дигитален път. То спомага да избегнем монетите и позволява съхраняването на дребното ресто на т.нар. wearables. Екран с електронно мастило показва наличните средства в сметката на потребителя и може да бъде използван в различни ситуации, например от младежи, които се стремят да спестяват джобните си пари.
„Бюджетният планьор“ е аксесоар за разплащания, който се поставя на китката на потребителя, за да му помогне да организира разходите си в точката на продажба посредством само едно движение. С три интуитивни и лесни жестове с ръце ползвателите могат да разпределят разплащанията си в три категории (работа, лични и за дома) и всяка категория ще бъде оцветена в различни цветове в банковите им извлечения. Естетичният външен вид на устройствата се дължи на техните електронни механизми.
Брошката е модерно устройство, което свързва онлайн света с физическия свят чрез приложение за добавена реалност, задействано от Bluetooth технология. Тя превръща анонимните любители на модата в посланици на различни брандове. Скенер на пръста на потребителя гарантира сигурността на покупките посредством усъвършенствана микроскопична система за биометрична авторизация.
Извън магазина потребителите, които носят брошки могат да засичат един друг чрез камерите на мобилните си телефони, могат да следят покупките си и да ги оценяват. Многобройните положителни оценки за дадена дреха носят ползи като отстъпки в цената, VIP билети, предоставени от бранда за купувача. Устройството е иновативна интерпретация на традиционната членска карта за магазините и програмите за лоялност.
Вижте още: Visa Европа планира 100 милиона евро годишни инвестиции за развитие на мобилните разплащания