Докато някои водещи телеком оператори в света се оплакват, че онлайн компаниите им “изяждат” все по-голям дял от приходите, американският телекомуникационен гигант Verizon направо си пазарува знакови интернет услуги и активи.
Преди броени часове компанията обяви, че придобива интернет търсачката Yahoo, заедно с едноименната пощенска услуга, както и притежаваните от онлайн корпорацията мрежа за дигитална реклама, социалната мрежа Tumblr и други подразделения. Сделката обаче няма да включва дела на Yahoo в китайския конгломерат Alibaba.
Сделката превръща Verizon в един от най-значимите онлайн играчи в света, който е собственик също и на групата AOL, включваща интернет медиите TechCrunch и HuffPost. Любопитното е, че телекомът направи и двете покупки в момент, когато интернет дружествата са силно подценени.
Придобиването на Yahoo e при цена от 4.83 млрд. щ. долара. За сравнение преди малко повече от пет години Microsoft се опита да закупи онлайн гиганта за 45 млрд. щ. долара, но не успя. Сходна е и сумата, срещу която Verizon се сдоби с AOL през лятото на 2015 г. – 4.4 млрд. щ. долара. Припомняме, че през 2000 г. AOL се обедини с Time Warner за впечатляващите 164 млрд. щ. долара в сделка, която по-късно мнозина нарекоха най-голямата грешка в корпоративния свят.