Електрическият, свързан и автономен автомобил Vera на Volvo Trucks става част от интегрирано решение за транспортиране на стоки от логистичен център до пристанищен терминал в Гьотеборг, Швеция. Заданието е резултат от ново сътрудничество между Volvo Trucks и фирмата за фериботи и логистика DFDS.
Целта на сътрудничеството е Vera да се внедри в реално приложение, което ще осигури свързана система за непрекъснат поток от стоки от логистичен център на DFDS до пристанищен терминал за дистрибуция по целия свят.
През 2018 г. Volvo Trucks представи първото си електрическо, свързано и автономно решение, проектирано за повтарящи се операции в логистични центрове, фабрики и пристанища. Автомобилът Vera е подходящ за превоз с висока точност на големи обеми от стоки на къси разстояния.
„Вече имаме възможност да внедрим Vera в идеална среда и да продължим да развиваме неговия потенциал за други подобни операции“, казва Микаел Карлсон, вицепрезидент „Автономни решения“ във Volvo Trucks.
Целта е да се внедри свързана система, състояща се от няколко автомобила Vera, наблюдавани от контролна кула. Това ще даде възможност за плавен и постоянен поток, който отговаря на изискванията за по-голяма ефективност, гъвкавост и устойчивост. Сътрудничеството с DFDS е първата стъпка към внедряването на Vera в реално транспортно задание с предварително определен маршрут по обществени пътища в промишлена зона.
Автономното транспортно решение ще бъде допълнително адаптирано като технологии, управление на операциите и подобряване на инфраструктурата, преди да може да функционира напълно. Освен това ще бъдат взети необходимите предпазни мерки за безопасност в съответствие със съществуващите изисквания.
„Автономните превози с ниски нива на шума и нулеви емисии на отработени газове ще играят важна роля в бъдещето на логистиката и ще бъдат от полза както за бизнеса, така и за обществото.“, категоричен е Микаел Карлсон и добавя “Vera може да има ограничение на скоростта, но не и ние. Тестването вече започна и възнамеряваме да внедрим решението през следващите години.”
Факти:
• Заданието е да се превозват контейнери от логистичния център на DFDS в Гьотеборг до пристанищен терминал.
- Автономната система се наблюдава от оператор в контролна кула, който отговаря също и за транспорта.
- Решението е подходящо за повтарящи се потоци с максимална скорост от 40 км/ч.
- Адаптирането на инфраструктурата е част от обхвата при прилагането на общата транспортна система, включително автоматизираните врати на терминалите.
- DFDS предоставя фериботни и транспортни услуги в Европа и Турция, като генерира годишни приходи от около 17 млрд. DKK. Разполага с 8000 служители на кораби и в офиси в 20 държави. Седалището на DFDS е в Копенхаген и компанията е листвана на борсата NASDAQ в Копенхаген.
- Volvo Trucks и DFDS са основните партньори, като проектът е подкрепен и от други участници.
• Инициативата се осъществява с подкрепата на Шведската агенция за иновации Vinnova, Шведската транспортна администрация и Шведската агенция по енергетика чрез Стратегическата програма за научни изследвания и иновации за превозни средства FFI.