Социалната мрежа Twitter Inc може да стане първата социална мрежа, която да въведе платен достъп до част нея. Това ще стана ясно, след като платформата обяви възможността да въведе платен абонамент за приложението си Tweetdeck, предназначено за професионалисти, съобщават от компанията, цитирани от агенция „Ройтерс”.
За разлика от значително по-голямата мрежа Facebook Inc, Twitter не успя да получи и достатъчно приходи от реклами, въпреки нарастващата популярност на мрежата, която поддържа персонални микро блогове на президента на САЩ Доналд Тръмп и на други известни личности.
В момента компанията провежда проучване, за да установи какъв би бил интересът към абонаментна версия на Tweetdeck, обяви говорителката на компанията Бриел Вилабланка в изявление в четвъртък, предава infostock. Новата версия може да включва „по-мощни инструменти, които да помагат на рекламодатели, журналисти, професионалисти в различни области да откриват по-бързо какво се случва по света”, уточняват от компанията.
Засега не се предвижда въвеждане на платен абонамент за всички потребители на Twitter.
През четвъртото тримесечие на 2016 г. Twitter отчете най-слабия ръст на печалбата след като стана публична компания преди 4 години, а приходите от реклама са спаднали на годишна база. Според финансовия отчет, темпът на нарастване на приходите от реклама продължава да изостава от увеличаването на новите потребители на социалната мрежа и това ще продължи и през 2017 година.