Електрическите автомобили все още не могат да влязат в масово производство, смята изпълнителният директор на японския автомобилен производител Toyota.
“Автомобилите с батерийно захранване и голям пробег са много скъпи и за тяхното зареждане е нужно много време, – заяви в интервю пред изданието Der Spiegel председателят на борда на директорите на Toyota Такеши Утиамада. – Тези коли не са подходящи за нашата програма”.
Ръководителят на Toyota отбелязва също така, че неговата компания разглежда производителя на електромобили Tesla не като непосредствен конкурент или пример за подражание, а по-скоро като проблем за германските автомобилни компании. “Tesla не ни е враг и не е за пример, – казва Утиамада. – Мисля, че германските автопроизводители възприемат Tesla по-скоро като конкурент”.
Думите на Такеши Утиамада не са далеч от истината, тъй като делът на Tesla на пазара нарасна през последните години основно за сметка на германските автомобили от луксозен клас, макар че тя успя да примами и не малко потенциални купувачи на Toyota Prius. И моделът Tesla Model 3 ще й помогне в тази насока още повече. Впрочем, докато Tesla не започне да продава електромобили на достатъчно достъпна цена, за да конкурира основните модели на Toyota, тя не може да бъде заплаха за японския производител.
През септември Toyota създаде съвместно предприятие с партньор Mazda Motor Corp с цел разработка на технологии за електромобили и хибриди, както и за повишаване на конкурентноспособността на разрастващия се пазар на електромобилите. Утиамада обяви тогава, че Toyota работи над нов тип твърдотелна батерия, която съхранява повече енергия и може да се зарежда много по-бързо от съществуващите аналози. “Тази технология ще стане голяма крачка в развитието, но за въвеждането й на пазара е нужно време. Ние очакваме масовото производство да започне след 4-5 години”, – заяви той.