Марк Зукърбърг представи визията си за бъдещето на социалната мрежа Фейсбук (Facebook), подчертавайки три приоритета – видеа, съобщения и “Истории”, информира американската телевизия Си Ен Би Си.
Шефът на Фейсбук използва оповестяването на тримесечните резултати, за да посочи, че тези три области са жизненоважни за бъдещето на социалната медия. Същевременно той обясни специфичните предизвикателства пред всяка от тях.
Просто мисля, че това е бъдещето, каза Зукърбърг за инструмента “Истории”, който Фейсбук копира от Снапчат (Snapchat) и въведе в многобройните си приложения. Чрез него потребителите споделят снимки или видеа, заемащи целия екран, с приятелите или последователите си. Съдържанието се изтрива след 24 часа вместо да остава за постоянно.
“Историите” (Stories) станаха хит в някои от приложенията на компанията като Инстаграм (Instagram), но се приемат по-бавно в самата социална мрежа. Въпреки това според Зукърбърг инструментът предлага дори по-големи възможности от новините, споделяни от потребителите, които от години доминират интереса във Фейсбук.
Фейсбук все още се опитва да открие как може да печели от “Историите”, допълва Си Ен Би Си.
Компанията планира също да подобри двете си приложения за размяна на съобщения – Уатсап (WhatsApp) и Месинджър (Messenger), каза Зукърбърг. Хората вече изпращат около 100 милиарда съобщения дневно през платформите на Фейсбук, допълни той.
Фейсбук от няколко години насочва вниманието си към видео съдържанието, като от август 2017 г. пусна два самостоятелни видео продукта – Фейсбук уоч (Facebook Watch) и Ай Джи Ти Ви (IGTV). Чрез тях създава услуги, за да поддържа видео канали, без същевременно да обезкуражава потребителите да споделят собствени материали.
Фейсбук може да направи пари от видеа като акцентира върху тях в социалните си продукти, но компанията е уверена, че отделянето им е правилното решение, отбеляза Зукърбърг.
Социалната мрежа разочарова пазарите късно снощи, обявявайки по-слаби от очакваните цифри за броя на потребителите и приходите, информира Ройтерс.
Печалбата на компанията е нараснала до 1,76 долара на акция през третото тримесечие спрямо 1,59 долара на акция година по-рано. Анализаторите очакваха средно 1,48 долара. на акция.
Активните месечни потребители на Фейсбук са били 2,27 милиарда спрямо оценките за 2,29 милиарда.
Общите приходи на компанията са се повишили с 33 на сто до 13,73 млрд. долара, също под очакванията за 13,78 млрд. долара.