В средата на октомври компанията Tesla активира редица функции на автопилота в електрическите седани Model S. Както показва практиката обаче, тази система не винаги се използва от водачите по начина, както предписва инструкцията.
В сегашния вид средствата за самоуправление на Model S позволяват на автомобила да се движи покрай пътната маркировка и да променя посоката при включване на мигач от водача. Освен това, реализирана е система за автоматично паралелно паркиране.
Според изискванията на Tesla, за да се избягнат евентуални произшествия при включване на автопилота, шофьорът трябва да държи ръцете си на волана и да следи пътната обстановка. Това ще позволи при необходимост моментално да се поеме управлението и да се коригират неточните действия на електрониката.
Много водачи обаче не само пренебрегват изискванията за безопасност, но и си правят рисковани експерименти с автопилота, като го активират без изобщо да са зад волана, а са в частност, на задната седалка. Затова в Tesla са взели решение да въведат допълнителни мерки за безопасност, които ще се появят след обновление на бордовия софтуер. Засега не се уточнява за какво става дума, но най-вероятно ще бъдат реализирани функции, които не позволяват на автопилота да се активира ако зад волана на автомобила няма никой.