Telekom Austria Group, част от Americal Movil и собственик на Мтел в България, е пазарен лидер при свързаните устройства от Интернет на нещата (т.нар. Internet of Things или IoT). Компанията разполага с 53% дял в тази бързоразвиваща се индустрия в страните в които оперира. Това обяви Фат Хюн, управляващ директор на Telekom Austria Group M2M, по време на семинар за журналисти, който се проведе на 4-и и 5-и ноември. Според него, в момента се осъществя истинска трансформация, нашето ежедневие се променя из основи и се формира нова дигитална икономика. Telekom Austria Group с лидерството си в свързаността на IoT устройства е участва активно в тази промяна.
Нов поглед
До скоро телекомите разглеждаха своя бизнес модел като хоризонтален подход – без да разграничават потребителите, бизнеса и индустриите. В новата дигитална икономика нещата се променят, като се налага използването на вертикална структура.
„Свързаността и мрежите са в основата на нашия бизнес“, коментира Фат Хюн. Той допълни, че следващите стъпки в изграждането на мрежи ще са съсредоточени върху ново поколение фиксиран достъп до интернет, мобилни системи от пето поколение (т.нар. 5G) и изграждането на екосистеми от нискоенергийни свързани предмети, като част от Интернет на нещата.
„Telekom Austria Group разполага с технологиите, цялата инфраструктура и всички елементи за нейното функциониране, което можем да предложим на нашите клиенти“, каза Фат Хюн по време на семинара.
Компанията развива собствена стратегия за Интернет на нещата от 2011 г. Тя включва изграждането на дигитални платформи SIMplify и SIMplify PLUS за приложения и управление на свързаността на предметите в Интернет на нещата. След тях, Telekom Austria Group започва да развива отделни продукти, специализирани за различните индустрии – от комунални услуги, през свързани автомобилни паркове, до автоматизация на бизнеса. Това ще става с предоставянето на инфраструктурата си като услуга (т.нар. IaaS), платформи като услуги (PaaS) и софтуер като услуга (SaaS).
Telekom Austria Group вече успешно е въвела редица решения за бизнеса. През свързани с облачна система касови апарати, през проследими през интернет строителни машини за втората по големина компания от бранша в Австрия, до изцяло автономни косачки за трева.
Информацията – по-важна от транспорта
Според Фат Хюн в дигиталната икономика информационният поток става по-важен от физическия транспорт. Интернет на нещата и големите масиви от данни (Big Data) предоставят всичко в реално време и навсякъде. Осен това според него в дигиталната икономика голяма част от процесите ще са автоматизирани.
„Оналйн платформите разбиват традиционното разбиране за търсене и предлагане, което чрез тях става в реално време“, обяви Фат Хюн по време на семинара. „Това ще създаде максимално ефективна пазарна икономика – колкото се търси, толкова се предлага, няма да има свръхпроизводство, а цената ще отговаря на реалното търсене“, допълни Хюн.
Една от основните елементи на тази промяна е Интернет на нещата. Чрез сензори и непрекъснат поток от информация, се предоставя реална връзка с всякакви предмети и тяхното управление и ефикасност.
„Ръстът на IoT е по-силен от този на мобилната индустрия през пика и през 90-те години, като този сегмент ще се наложи с по-бързи темпове“, коментира Фат Хюн и допълни, че се очаква удвояване на пазара до 2020 г.