През декември миналата година на пазара беше пусната многопотребителската игра Star Wars: The Old Republic на компанията BioWare. Половин година по-късно играта претърпя истинско фиаско.
Първоначалният наплив от играчи, предизвикан от интереса към франчайза “Междувездни войни” рязко се смени с апатия и нежелание ежемесечно да се плаща за скучна MMORPG. Независимо от огромните инвестиции, разработчиците така и не успяха даже да се доближат до World of Warcraft с неговата многомилионна клиентска база.
Компанията BioWare сега търси нов бизнес модел. “Не можем да разкрием всички подробности, но разглеждаме възможността за безплатна схема на разпространение, – заяви водещият дизайнер на проекта Емануел Люсинчи. – Ние сме принудени да проявим гъвкавост и да се нагодим към пазарната ситуация”.
С други думи, BioWare с последни сили се бори с колосалния отлив на геймъри – в началото на годината играта са напуснали над 400 000 души и в края на март активната аудитория е била 1,3 млн. Днес този показател вероятно е още по-нисък, затова BioWare е принудена да съкращава служители.
Смяната на бизнес модела означава, че Star Wars: The Old Republic ще се разпространява безплатно и няма да иска месечна такса. Ще се плаща само допълнителната функционалност. Окончателното решение за преход към нов бизнес модел ще бъде взето “в най-скоро време”.