Над 100 милиона потребители от цял свят, вече плащат за Spotify Premium, съобщи самата компания. Това представлява увеличение с 32% на годишна база, а заедно с абонатите на безплатната услуга, базата на Spotify вече има 217 милиона активни потребители месечно.
Два милиона индийски потребители също се присъединиха, след като компанията стартира своята услуга там през февруари. В световен мащаб Spotify е далеч пред Apple Music, която е и най-близкият й конкурент с 50 милиона платени абонати към началото на този месец. Последните печалби допълнително сочат амбициите на Spotify, която твърди, че възнамерява да разработи по-добър рекламен модел за подкасти, който ще включва възможности за насочване, измерване и отчинате на рекламите, възпроизвеждани по време на слушане на музика. Компанията наскоро придоби Gimlet Media, Anhcor и Parcast и в момента предлага четвърт милион подкастигнг заглавия в платформата си. Очаква се до края на текущото тримесечие Spotify да има между 222 и 228 милиона потребители, от които 107 – 110 платени, но всъщност тя все още отчита загуби, що се отнася до финансовата част.