Spotify предлага аванси и привлекателни бизнес условия на независими изпълнители, с надеждата да ги убеди да лицензират музиката си директно, вместо да минават през дистрибуторски услуги.
Според Bilboard, в някои от сделките си компанията е обещала аванси за съгласието да се лицензират определен брой песни, чрез независими действия, директно. В някои от случаите Spotify е предложила 50% намаление на тарифите за права на ползване, което е по-малко от намалението за големите лейбъли. Всъщност музикантите често лицензират музиката си на Spotify, Apple Music и други услуги, като използват трети компании за дистрибуция като TuneCore например. Стратегията на Spotify цели да пермахне тези посредници, като позволи на музикантите да лицензират една и съща музика, запазвайки пълния си приход от сделката, без ексклузивни права. Вероятно компанията ще ограничи този вид атрактивни предложения до популярните в момента музиканти, тъй като преговорите с голям брой творци биха станали много сложни, но подписаните споразумения за момента остават в тайна.