Spotify купи компания, за която се очаква да помогне на музикалната платформа да открие и да се справи с вредното съдържание в свои подкасти. Тя се нарича Kinzen и използва машинно обучение и човешки опит, за да анализира евентуално вредно съдържание и реч на омразата на множество езици, става ясно от изявление на Spotify.
В съобщението се добавя, че Kinzen ще „ни помогне по-ефективно да предоставим безопасно, приятно изживяване на нашата платформа по целия свят“ и че технологията на компанията е особено подходяща за подкасти и други аудио формати.
Търсенето на признаци за вредно аудиосъдържание на стотици езици е трудна задача, особено след като може да има нюанси, които определени системи и хора непознаващи езика, може да не разберат. От Spotify са убедени, че Kinzen ще им помогне да идентифицират по-добре злоупотреби и възникващи заплахи в платформата.
Двете компании всъщност работят заедно от 2020 г. с цел предотвратяване на дезинформация в съдържание, свързано с избори. Те започнаха партньорството си преди Джо Роугън да започне да разпространява дезинформация за ваксината срещу COVID-19 в ексклузивното си шоу, излъчвано през Spotify, за което се твърди, че е най-слушаният подкаст на планетата.
По-рано тази година имаше значителна реакция срещу Роугън и Spotify. Стотици лекари и учени призоваха Spotify да въведе политика за спиране на разпространението на дезинформация. Седмици по-късно Spotify започна да добавя съвети за съдържание към епизоди на подкаст, които включват дискусии за COVID-19 и направи насоките си за съдържание публични.