Най-голямата глобална платформа за стрийминг на музика тества нова функция със своите потребители в Австралия. При население от 24 милиона души, това е достатъчно голям брой тестери, но и достатъчно малък пазар, идеален за изпробване на нови функции, които може би предстои да се развият в световен мащаб.
Advertising Age съобщи миналата седмица, че тези тестове ще позволят на потребителите в Австралия да прескачат аудио и видео рекламите по всяко време, вместо да изчакват предварително зададения период, като новата функция ще им даде възможност да се върнат към слушането на музика директно. Тя се нарича Active Media и в нея рекламодателите няма да плащат за рекламите, които са били пропуснати. Това е стратегия с висок риск, тъй като Spotify може да получи по-малки приходи от реклама в краткосрочен план, докато алгорътъмът, обучен да показва само такива, които потребителите изслушват, започне да действа ефективно. Малкият пазар в Австралия обаче означава, че тези загуби ще бъдат пренебрежимо малки, в сравнение с потенциалните ползи. Приспособяването към вкусовете на потребителите е сходно с функцията Discover Weekly, която прави същото и с музиката и е умен ход, позволяващ на слушателите да изразходват повече време за реклами, които действително харесват, от което съответно Spotify може само да спечели, продавайки насочени реклами с по-висока печалба. Отделно по този начин потребителите няма да бъдат отблъснати от платформата, защото се налага да слушат реклами, които не желаят. Разбира се резултатите от тези тестове, ще определят бъдещето на Active Media в световен мащаб.