Може да изглежда невероятно, но през изминалата 2009 години Sony успяха да продадат цели 12 милиона дискети в Япония. Същата тази Япония, която всички ИТ компании използват в ролята на тестов полигон за своите най-авангардни продукти – устройства, технологии и услуги, за които останалата част от света все още не е узряла.
Оказва се, че в страната на изгряващото слънце има огромен брой хора с несекваща носталгия по старите технологии, които продължават да купуват дискети. А там където съществува търсене, има и предлагане.
Sony ще продължи да продава дискети в Япония през цялата 2010 години и през първото тримесечие на 2011, когато се очаква най-после да бъде сложен край на продължилата точно 30 години епоха на гъвкавите магнитни носители на информация.
Sony беше последният голям производител, в чието продуктово портфолио тихо и скромно преживяваха старините си архаичните 3,5”дискети.
Сагата приключва през март 2011, а ние сме безкрайно любопитни относно данните за последната година от продажбата на дискети в Япония – дали те отново ще се измерват в милиони, или дори най-консервативните японски традиционалисти ще обърнат гръб на парченцата пластмаса, които десетилетия наред съхраняваха информацията за живота ни.