Snap обяви първата версия на своите интелигентни очила Spectacles, които предлагат дисплей с разширена реалност – технологията, която бележи бум в условията на пандемия.
Към момента очилата са налични само за разработчици. Те всъщност са четвъртата итерация очила с активирана камера на социалната платформа и първата, способна да наслагва графики върху околната среда. Стартирането е част от нова надпревара сред технологичните гиганти като Facebook и Apple, които се обзалагат, че AR очилата ще са толкова трансформатимни, колкото мобилния телефон.
Новите очила на Snap са оборудвани с две камери, четири микрофона и тъчпад, с който се контролират функциите. Те предлагат и използване на гласови команди, чрез комансата Hey Snapchat и приблизително 30 минути живот на батерията.
Компанията предлага продукта на създатели и разработчици, за да експериментират и да работят с него преди потенциалната по-широко достъпна версия. Snap представи първите си смарт очила Spectacles през 2016 година, като ги продаваше чрез известните жълти автомати, разположени в големите градове. Второто издание на продукта пристигна през 2018 година, а през 2019 Snap направи крачка към повече AR функционалност с третото издание. То предлагаше втора камера, възприемаща дълбочината и позволяваща AR ефекти да се прилагат по-късно. Новите очила наслагват холографски изображения върху околността в реално време.