Независимо, че притежателите на телевизори с интернет достъп стават все повече, тези устройства почти не се използват за друго, освен за гледане на телевизия. Това сочи последният отчет Connected Intelligence Application & Convergence на компанията NPD.
Според него, повечето собственици на телевизори използват видео-функциите, но почти не се вълнуват от другите възможности на устройствата. Използването на услугите за поточно видео е достатъчно високо, но останалите възможности – карти, социални мрежи, игри, покупки, видеоразговори и четене на книги, остават неизползвани.
От NPD са открили, че поточните видеоуслуги се използват на 60% от включените към интернет телевизори, а 15% от потребителите посещават музикални сайтове. Само 10% от потребителите използват телевизорите си за уеб сърфиране, тяхната активност в другите сфери не достига и толкова.
В отчета на анализаторската компания се прави извод, че производителите засега не успяват да направят от телевизора нещо повече от устройство за гледане на видео (или слушане на музика). NPD препоръчва на компаниите да се постараят да намалят вгражданите в телевизорите нови функции, като се концентират на удобството на потребителския интерфейс. Те трябва да се опитат да привлекат хората да използват преимуществата, които предлагат съществуващите функции.