Sirma Mobile проведе успешно съвместни тестове с мобилния оператор Tele 2 в Норвегия

Софтуерното подразделение Sirma Mobile, което е част от Сирма Груп Холдинг, завърши успешно поредица от тестове на работата на своя платформа за управление на приложенията в SIM карти, в мрежата на норвежкото подразделение на мобилния оператор Tele 2.

Постижението нарежда фирмата сред малкото разработчици, които могат да осъществяват такъв тип решения и я превръща в потенциален партньор на мобилните оператори и доставчиците на мобилни услуги по света.

Тестовете са проведени на 14 септември, дистанционно от България, като българският екип е използвал SMS центъра на Tele 2 в гр. Осло. Специалистите на Sirma Mobile са заредили, натоварили и модифицирали приложение за родителски контрол, разработено за норвежката фирма Бипър, със SIM карта на Tele 2. Тестът е повторен няколко пъти при различни условия и е преминал успешно, при много добри показатели.

Първоначално системата е разработена за продукт на Motorola, наречен iSIM. Той представлява устройство с формата на нормална SIM карта и работещо като прокси между телефона и самата карта. Във втората си версия системата е надградена да поддържа и нормални SIM карти, използвани в мобилните оператори като Tele 2.

„Успехът на тестовете откроява екипа на Сирма Мобайл като един от малкото в света, които могат да осъществяват подобни проекти. Проектът е имиджов както за нас, така и за общността на българските разработчици. С наличната платформа покриваме много голяма област от проблеми при операторите и вярваме, че нейните предимства ще й осигурят място на пазара“ – сподели Антон Гавраилов, ръководител на Sirma Mobile.

В рамките на тестовете е осъществено пълно зареждане на приложението на празна карта, подмяна на различни негови фрагменти, както и ъпгрейд на нова версия. Досегашната практика е операторите най-често да правят пълно обновяване на подобен вид приложения, което е скъпо и ресурсоемко. Осъщественият от Sirma Mobile частичен ъпгрейд позволява на компаниите за мобилни услуги да спестят много разходи при подобни процедури в бъдеще, тъй като подобни ъпдейти често се правят с изпращането на много на брой кратки съобщения. Сред предимствата на услугата са както достъпната цена, така и фактът, че клиентът не е притесняван и не разбира по никакъв начин за осъществяването на ъпгрейда.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *